רנו טוויזי
כמעט במקביל למועד בו בטר פלייס חשפה את המחיר של חווית הבעלות על רכב חשמלי בישראל – החל מ-123,000 שקל עבור הרכב והחל מ-1,090 שקל לחודש עבור המצברים – רנו הודיעה על תחילת שיווק של מכונית חשמלית זולה בהרבה. קוראים לה טוויזי (Twizy), ומחירה לצרכן באירופה יעמוד על 38,000 שקל בלבד, לצד תשלום חודשי בסך 244 שקל עבור המצברים.
ומה מקבלים בתמורה? הטוויזי היא מכונית קטנטנה, קצרה יותר אפילו מסמארט פורטו, עם אורך כללי של 234 ס"מ בלבד ובסיס גלגלים של 164 ס"מ. מבנה המושבים יוצא הדופן, נהג ומאחוריו נוסע, מאפשר גם ממד רוחב צנוע של 119 ס"מ, שיחד עם ממד גובה של 146 ס"מ מעניק לטוויזי מראה של רכב דו-גלגלי. המכונית החשמלית הקטנה מוצעת עם חופה קבועה (אטומה או שקופה בתוספת תשלום), ללא דלתות (אותן ניתן להוסיף בתשלום) ומוגדרת כמכונית.
היא מצוידת במצברי ליתיום-יון ובמנוע חשמלי המספק 17 כ"ס ו-5.8 קג"מ, מספיק בשביל מהירות מרבית של 80 קמ"ש. למרות טווח נסיעה מכובד של 100 ק"מ, הטוויזי מיועדת בעיקר כאמצעי תחבורה עירוני, וכתחליף לקטנוע. למעשה, רנו תציע בשווקים מסוימים גרסה שלא מצריכה רישיון נהיגה, עם תשעה כ"ס ומהירות מרבית של 45 קמ"ש בלבד. מחיר גרסה זו יהיה נמוך עוד יותר, ויעמוד על 35,000 שקל לצד תשלום חודשי של 224 שקל עבור המצברים.
ומה איתנו?
מחברת קרסו, יבואנית רנו לישראל, נמסר ל'אוטו' כי בשלב זה אין עדיין תוכניות לשיווק הטוויזי בישראל. עם מס קנייה בגובה של 10% בלבד לכלי רכב חשמליים, זו יכולה להיות אלטרנטיבה מצוינת למי שגר ועובד בגוש דן, חיפה ובאר-שבע, או נוסע נסיעות קצרות באזורים פרבריים. בינתיים, נסתפק ברנו פלואנס החשמלית היחידה שמשווקת כאן, ממנה התרשמנו באירוע ההשקה.