קיה פיקנטו
"בוודאי שאנחנו רוצים להיות במקום הראשון בשוק הישראלי. למה לא?" אומר ברנדון יי, נשיא קיה לאיזור אפריקה והמזרח התיכון, אשר הגיע ארצה לכבוד השקת קיה פיקנטו החדשה. "אבל זה ייקח קצת זמן. צריך לזכור שיונדאי כאן כבר כמעט 20 שנה. קיה הייתה כאן אמנם זמן רב, אבל היא הייתה חלשה ולא ממש הורגשה. כעת יש לנו שותפים טובים ומוצרים טובים, וזה הזמן שנתקדם לקראת המקום הראשון בשוק. יש עדיין פער בהכרות בין יונדאי לקיה, אבל הפער הזה מצטמצם באופן מהיר ביותר. אנחנו רוצים להיות ראשונים אבל תוך בנייה חכמה ונכונה. והפיקנטו היא רק ההתחלה".
- קיה פיקנטו במבחן דרכים: 1.0 ליטר | 1.2 ליטר

"היינו רוצים לראות את קיה במקום הראשון בישראל תוך שנתיים-שלוש", מוסיף סגנו, סטיב לי, כאשר הוא מנסה לשים את הדברים במסגרת יותר מעשית.

איך אתה רואה את ההבדל בין קיה ליונדאי?
"הסיסמה של קיה היא 'הכוח להפתיע' ושל יונדאי 'אפשרויות חדשות'. הזהות של קיה היא יותר מרגשת, והמכונית צריכה להיות דינאמית וספורטיבית יותר. הזהות של יונדאי היא מעודנת, והיא צריכה להיות אלגנטית ומוכבדת יותר. הן יריבות קשות, אבל זו כמו תחרות בין אחיות".

מי אתם רואים כמתחרה ואיזה יצרנית היא אמת המידה שלכם?
"מעבר ליונדאי, היפניות הן כרגע המתחרות החשובות: טויוטה, הונדה, וניסאן כי קו המוצרים דומה, ואנחנו באים מאסיה. אני חושב שכדי להצליח בשוק היום, אנחנו צריכים לשמור על הזהות שלנו כקוריאנים ולא להיות דומים מדי ליפנים.

"שנים רבות טויוטה הייתה אמת המידה שלנו, אבל היא כבר לא. אנחנו מאוד מעריכים כרגע את פולקסווגן. יש לה ארבעה מותגים מאוד מצליחים, עם הפרדה נכונה ועם ניהול עסקי טוב. היא עובדת כמו שצריך".
צילום: מנהל
קיה סול
ובכל זאת תמיד הסתכלתם על טויוטה. מה למדתם מהם?
"שאם גדלים מהר מדי זה גורם לבעיות קשות. צריך להבטיח שהמערכת גדלה בצורה נכונה, עם האנשים הנכונים והמוכשרים. מהירות הצמיחה פחות חשובה. טויוטה לא יכלה להבטיח זאת ומכאן החלו הבעיות שלה".

איך אתה מסביר את הצמיחה הגדולה שמתרחשת בקיה בתקופה האחרונה?
"בעשור האחרון השקענו הרבה באיכות המוצר, והלקוח מתחיל להבין זאת עכשיו. אבל מה שבאמת השתנה זה העיצוב. לפני שהבאנו את פיטר שרייר (מעצב קיה, א.ש), המותג שלנו לא היה מוכר. לא הייתה דעה עליו. הבנו שכדי לגדול חייבים להשקיע בעיצוב מושך וחיפשנו את האיש הנכון. שרייר קיבל את מלוא האחריות על כל מרכזי העיצוב שלנו, לא רק על אירופה. העבודה שלו הייתה מוצלחת, וכעת הלקוחות מתחילים להבין עד כמה קיה רצינית. השנה אנחנו מצפים למכור 2.3 מליון מכוניות, מה שימקם אותנו כנראה במקום השמיני בין המותגים. ובשנה הבאה אנחנו מצפים לגדול ב-15%-20%".