מכונית הראלי של פולקסווגן לעונת 2013
פולקסווגן תצטרף לסבב הראלי העולמי, ה-WRC (ר"ת של אליפות הראלי העולמית, World Rally Championship) בשנת 2013. יצרנית הרכב הגדולה באירופה תעשה זאת עם גרסת מירוצים של הפולו, שתדמה לדגם הסדרתי בעיקר בעיצוב החיצוני, אך תצויד במפסק סרנים גדול בהרבה ובמנוע 1.6 ליטר מוגדש. יחידת הכוח, שתותאם לתקנות הפדרציה הבינלאומית למכוניות (FIA), הגוף המנהל את סבב ה-WRC, תפיק קרוב ל-300 כ"ס.
עוד נמסר כי בדומה למתחרותיה, גם פולקסווגן פולו WRC R תצויד בהנעה כפולה. היא תצטרך להתמודד מול הדומיננטיות של סיטרואן (WRC DS3) ופורד (פיאסטה WRC), ובעיקר תנסה לקטוע את רצף הנצחונות המרשים (ומייאש) של סבסטיאן לואב. הנהג הצרפתי, שמתחרה עם קבוצת סיטרואן, ניצח בשבע האליפויות האחרונות ברציפות, ובדרך שבר כל שיא אפשרי בתחרות הראלי העולמית. פולקסווגן, שכמעט ולא התחרתה מעולם באופן רשמי ומלא באליפות, עדיין לא פרסמה מי יהיו הנהגים שיתחרו איתה ב-2013.
השתתפותה של פולקסווגן באליפות צפויה להוביל גם להשקתה של גרסה ספורטיבית יותר של הפולו GTI, ככל הנראה תחת השם פולו R ובסגנון דומה לזה של גולף R הוותיקה. בניגוד ל-GTI ששיווקה החל לאחרונה בישראל, ומציעה הספק של 180 כ"ס ממנוע 1.4 ליטר מוגדש, ל-R צפוי הספק משוער של בין 200 ל-220 כ"ס.