מרצדס SLS AMG רודסטר, כמעט ללא הסוואה
תערוכת פרנקפורט תפתח שעריה רק בעוד ארבעה חודשים, אבל מרצדס מתקשה להתאפק, ומעניקה לנו הצצה שנייה לרודסטר החדשה והמסקרנת שלה, ה-SLS AMG רודסטר. מדובר בגרסת גג בד מתקפל למכונית העל המרשימה שהושקה בסוף 2009, ושלדברי מרצדס פותחה במקביל.
אחרי שהופיעה בסרטון הפרסום של מרצדס לסופרבול, ה-SLS רודסטר מוצגת כאן כעת בתמונות כמעט ללא הסוואה. למעשה, למעט קצת כיסוי שחור על הסמלים ויחידות התאורה, ניתן להתרשם מעיצוב המכונית החדשה במלואו. הרודסטר מופיעה בתמונות כשהיא עוברת שורה של עינויים, במסגרת תוכנית הפיתוח של מרצדס ובדיקות העמידות לקראת שיווק.
בדיקות אלה כוללות שורה של מבחני סיבולת ומבחני קיצון. בין היתר מהנדסי מרצדס פותחים וסוגרים את הגג 20,000 פעמים בעמידה ו-2,500 פעמים בנסיעה, כדי לוודא את אמינות מנגנון הגג החשמלי. לכשתוצג, ה-SLS רודסטר תציע גג בד המתקפל בתוך 11 שניות גם בתנועה במהירות של עד 50 קמ"ש.
נחשפת, כמעט: מרצדס SLS AMG רודסטר
צילום: מנהל
מהנדס מרצדס בוחן את ה-SLS רודסטר בתנאי קור קיצוניים
מבחנים נוספים שה-SLS נדרשה לעבור כוללים 10,000 ק"מ של נהיגה ספורטיבית במסלול הנורבורגרינג, 10,000 ק"מ של נהיגה מתישה בתנועה עירונית, נסיעה בדרך משובשת וצליחת מעברי מים. הגג עבר גם בדיקה לאיתור חדירת מים, והמכונית נבדקה גם בתנאים קיצוניים כמו חום עז וקור מקפיא.
ה-SLS רודסטר תציע את אותה יחידת כוח של הגרסה הסגורה. זה אומר מנוע V8 בנפח 6.2 ליטר עם 571 כ"ס ו-66.2 קג"מ. בגרסה הסגורה זה מספיק בשביל ביצועים מצויינים: מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.8 שניות, ומהירות מרבית של 317 קמ"ש. הדגם הפתוח, שיהיה כבד במעט מאחיו הסגור (המרכב עצמו, למשל, שוקל שני ק"ג נוספים), צפוי להציע ביצועים דומים.