מרצדס E קלאס. התחדשה מתחת לעור
שנתיים וחצי אחרי שהוצגה, מרצדס E קלאס עוברת עדכון מכני ראשון. מכונית הסאלון היוקרתית תישאר זהה בעיצובה לעבר, אך תציע יחידות כוח חדשות ומחודשות, בחלק מהמקרים עם תוספת כוחב ובכל המקרים עם תצרוכת דלק עדיפה ופחות זיהום. בכך מקווים במרצדס להדוף במידת מה את המתחרות הצעירות ב.מ.וו סדרה 5 ואודי A6, שהוצגו אחרי ה-E קלאס. מלבד שינויים מכניים למנועים, במרצדס מסבירים את השיפור בהוספת מערכת עצור-סע, כמו גם בשיפורים שבוצעו לתיבת שבעת ההילוכים האוטומטית.
במסגרת העדכון, מרצדס מחליפה את המנוע הבכיר במבחר של ה-E500 (בנזין, V8, בנפח 5.5 ליטר), במנוע חדש בנפח 4.6 ליטר עם צמד מגדשי טורבו. יחידת ה-V8 החדשה מספקת 408 כ"ס (לעומת 388 בעבר), ורמת תצרוכת דלק נמוכה ב-17%. במרצדס נוקבים בנתון ממוצע של 11.2 ק"מ לליטר, לעומת בין 8.9 ל-9.2 ק"מ לליטר בממוצע בעבר. פליטת פחמן דו-חמצני צנחה אך היא בהתאם, עם 209 גרם בממוצע לק"מ לעומת בין 253 ל-261 גרם בעבר. נתוני הביצועים נותרו ללא שינוי: 5.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.
גם ה-E350 עודכנה, ומנוע ה-V6 בנפח 3.5 ליטר שלה יספק מעתה 306 כ"ס לעומת 292 בעבר. תוספת ההספק משפרת כאן את הביצועים (מ-6.8 שניות ל-6.3 מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת ל-250 כמו בעבר), ובו זמנית גם תצרוכת הדלק ירדה: לעומת בין 11.4 ל-11.8 ק"מ לליטר בדגם היוצא, למנוע המחודש תהיה תצרוכת דלק ממוצעת מוצהרת של בין 14.3 ל-14.7 ק"מ לליטר. פליטת CO2 ירדה מבין 199 ל-205 גרם בממוצע לק"מ לבין 159 ל-166 גרם כעת.

שיפורים לתצרוכת הדלק נרשמים גם בנתוני ה-E200 ו-E250, גרסאות ה-E קלאס המצוידות במנוע 1.8 ליטר מוגדש עם ארבעה צילינדרים ו-184 או 204 כ"ס בהתאמה. אלו יציגו תצרוכת דלק ממוצעת של בין 14.3 ל-15.4 ק"מ לליטר, בהשוואה לבין 12.5 ל-13.3 ק"מ לליטר בעבר.
ומה עם הדיזל? גם מנועי ה-2.2 ליטר (ארבעה צילינדרים) של דגמי ה-CDI שודרגו, ויציעו תצרוכת דלק נמוכה יותר ויפלטו פחות פחמן דו-חמצני. מנועים אלה לא זכו לתוספת הספק וימשיכו להציע 136 כ"ס (ב-E200 CDI הבסיסית), 170 כ"ס (E220 CDI) ו-204 כ"ס בגרסה הבכירה (E250 CDI).