מ-2013: זאת המונית הרשמית החדשה של ניו-יורק
היסטוריה בתפוח הגדול: החל מסוף שנת 2013, יוחלפו המוניות המסורתיות של העיר ניו-יורק במוניות מסוג חדש, מסחריות קטנות מתוצרת ניסאן. יצרנית הרכב היפנית זכתה במכרז של העיר, שהתקיים בשנתיים האחרונות והתמודדו בו פורד (ספקית המוניות העיקרית עד עתה) וחברה טורקית קטנה. הזכייה במכרז תביא לכך שניסאן תספק 13,000 מוניות ב-10 השנים הקרובות, ותיצור זן חדש של כלי רכב ציבורי בנוף הניו-יורקי.
המכונית שתעטר בקרוב את רחובות התפוח הגדול, תהיה מסחרית קטנה בשם ניסאן NV200, שהוצגה זה מכבר בעולם אך לא שווקה עד עתה באמריקה. הזכייה במכרז תביא לכך שהמכונית תיוצר לא רק עבור העיר ניו-יורק, אלא גם תיכנס לשוק האמריקני באופן מלא. לצורך כך ניסאן תכשיר את פס הייצור שלה במכסיקו, שם מיוצרת ניסאן טידה המבוססת על אותה פלטפורמה.
ה-NV200 היא מכונית קומפקטית במונחים אמריקנים, ובמיוחד בהשוואה למוניות שהוצעו עד עתה. לשם המחשה, שימו לב לנתונים הבאים: אורכה הכללית של המונית החדשה עומד על 473 ס"מ, 66.5 פחות מפורד קראון ויקטוריה. רוחבה קטן ב-23 ס"מ (173 ס"מ לעומת 196), ובסיס הגלגלים שלה גדול בס"מ מזה של הקראון ויקטוריה (292 לעומת 291 ס"מ). בניסאן מבטיחים כי המרחב לארבעה נוסעים ולנהג יהיה נדיב בהשוואה למונית העבר, שהוצגה לראשונה ב-1991 ושהשינוי המשמעותי היחיד שעברה היה ב-1998. לכך יתרום בין היתר ממד הגובה, 185 ס"מ, 41 יותר מזה של הקראון ויקטוריה. פורד, אגב, הציעה אף היא מסחרית למכרז – גרסת מונית של פורד קונקט הנמכרת בישראל.
ובכך לא נגמרים ההבדלים, שמייצגים לא רק את העידן החדש של ניו-יורק אלא גם את השינוי הדרמטי שחל בשוק הרכב העולמי בעשור האחרון. במקום מנוע V8 בנפח 4.6 ליטר והנעה אחורית שהציעה פורד, ניסאן תצייד את המונית שלה במנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, עם 135 כ"ס ו-20 קג"מ והנעה קדמית. זה יאפשר תצרוכת דלק ורמות רעש נמוכות בהרבה מבעבר, ובניסאן לא פוסלים גם הצגתן של גרסאות חשמליות בעתיד. כדי לשמור על רמות השקט בעיר, המונית החדשה תצויד גם בצפצפה שקטה מבעבר, שמחוברת לאורות הגבוהים ותהבהב בהם במקביל. כל זאת כדי לצמצם את רמות הרעש בעיר ובכך לשפר את איכות החיים של התושבים.