מימין לשמאל: TZ3 קורסה, TZ3 סטראדלה
בשנות ה-60 סדנת העיצוב האיטלקית זגאטו (Zagato) ייצרה יחד עם אלפא רומיאו את הג'יוליה TZ ו-TZ2, צמד מכוניות קופה ספורטיביות ויפות במיוחד. כמעט 50 שנה מאוחר יותר ולכבוד יום ההולדת ה-100 של אלפא רומיאו, זגאטו תייצר מכונית חדשה עם עיצוב רטרו החוזר לאותה תקופה בשנות ה-60. למכונית קוראים אלפא רומיאו TZ3, ובמקום פלטפורמה של אלפא רומיאו היא משתמשת הפעם בפלטפורמת דודג' וייפר.
הכל התחיל בשנת 2009, אז זגאטו הציגה דגם תצוגה בשם TZ3 קורסה (Corsa, מסלול). אז היה מדובר במכונית מירוץ, שנולדה אף היא לציין את יום ההולדת 100 המתקרב של אלפא רומיאו. לבקשת לקוחות זגאטו, הסדנה החליטה לייצר גם גרסת כביש עם תקינה מלאה, ועיצוב המזכיר אף הוא את ה-TZ המקוריות. ל-TZ3 הזו, שתיוצר בתשע יחידות שהוזמנו מראש, ניתן השם סטראדלה (Stradale, רחוב), שם המשמש גרסאות כביש של דגמי המירוץ של פרארי ומזראטי.
מתנה לאלפא רומיאו: זגאטו TZ3 סטראדלה
צילום: מנהל
מימין לשמאל (בשתי התמונות): TZ3 סטראדלה, TZ3 קורסה, TZ2 ו-TZ
הסטראדלה נבנתה על בסיס שלדת דודג' וייפר ACR, ותצויד במנוע ה-V10 בנפח 8.4 ליטר שלה (בניגוד לקורסה, שצוידה במנוע V8 בנפח 4.2 ליטר). מנוע זה מספק 608 כ"ס ו-77.4 קג"מ, וצפוי להעניק ל-TZ3 לכביש מהירות מרבית של יותר מ-300 קמ"ש. זגאטו לא מפרסמת נתוני ביצועים של הדגם החדש, שמצויד במרכב סיבי פחם קל-משקל. כמו כן, לא נמסר כמה כסף שילמו תשעת הלקוחות בעבור התענוג לרכוש את הדגם היפהפה, אך ניתן לשער שמדובר בסכום שש ספרתי מכובד.