ספאדה קודטרונקה מונזהלפני כשלוש שנים חשפה סדנת ספאדה האיטלקית (SVS - Spada Vetture Sport) את הקודטרונקה שלה – מכונית-על המיוצרת ביד המבוססת מכאנית וגם עיצובית על הגרסה הקרבית של שברולט קורבט, ה-Z06. באותה השנה נחשפה היצירה במסגרת תערוכת היפים והעשירים 'טופ מרקס מונאקו' (Top marques Monaco), ושם צפויה להיערך חשיפת האחות נטולת הגג של אותה הקודטרונקה גם השנה; וליתר דיוק היום ב-14 לאפריל. ספאדה היא סדנה משפחתית הנושאת את שם המשפחה של מייסדיה: פאולו ספאדה הועסק כמעצב אצל סמארט והונדה ואביו ארקול היה מעצב בב.מ.וו ובזאגאטו, בין השאר.

לא ברור כמה – ואם בכלל – ספאדה קודטרונקה נמכרו מאז, אך כנראה שלפחות חלק מאותן 20 יצירות מובטחות החליפו ידיים שכן הסדנה האקסקלוסיבית מרגישה בשלה להציע אחות למכונית-העל דנן. פרטים רבים לא נמסרו – אלו צפויים להיחשף במסגרת התערוכה המיועדת – אך חלק כבר נחשף והעסק נשמע בהחלט מעניין. השם של גרסת הרודסטר יהיה קודטרונקה מונזה והמספרים שדלפו מדברים על מנוע קורבט בנפח 7.0 ליטר שהספקו הועלה לכדי 630 כ"ס, בין היתר הודות להוספת מגדש-על. הכוח יעבור אל הגלגלים האחוריים באמצעות גיר ידני עם 6 הילוכים ומעמידה ל-100 קמ"ש יידרשו פחות מ-3.5 שניות. המהירות המרבית לחובבי הפן הפרוע בשיער תעבור את ה-340 קמ"ש. בהחלט נתונים מכובדים להיכנס למשפחת האקזוטיקה העילית של מכוניות הספורט, לבטח אלו בהן ניתן לנסוע ללא גג.
קודטרונקה מונזה: Papa Americano
צילום: מנהל
למרות שסעיף המחיר ב-SVS נותר בגדר נעלם שאין צורך להרחיב עליו את הדיבור, הרי שלגבי הרודסטר המיועדת קיימות הערכות די מבוססות, אם כי לא רשמיות, המדברות על רבע מיליון יורו כהתחלה. לא מעט עבור 1,250 ק"ג אקזוטיקה איטלקית העוטפת בחושניות טכנולוגיה אמריקאית.