פולקסווגן קראפטר המחודשת
הקראפטר (Crafter), המסחרית הגדולה של פולקסווגן, עברה מתיחת פנים משמעותית ראשונה מאז הוצגה בישראל בשנת 2006. הקראפטר המחודשת תציע מנועים חדשים וחסכוניים משמעותית מבעבר, משקל עצמי נמוך יותר וכושר העמסה גבוה יותר.
מפולקסווגן נמסר כי הקראפטר המחודשת, שתמשיך להתבסס על פלטפורמת מרצדס ספרינטר, תוצע מסוף יוני עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר עם ארבעה צילינדרים. ההספק לא השתנה בהשוואה ל-2.5 ליטר (חמישה צילינדרים) היוצא, ויעמוד על 109 כ"ס בגרסת הבסיס ו-136 כ"ס בגרסת הביניים. אלא שהמנוע החדש יהיה חסכוני משמעותית, עם תצרוכת דלק וזיהום שהופחתו בשליש. לדוגמה, נתון תצרוכת הדלק של גרסת הבסיס יעמוד על 12.6 ק"מ לליטר סולר, ופליטת CO2 הופחתה ל-208 גרם לק"מ בממוצע.
בפסגת ההיצע פולקסווגן תציע גרסת טווין-טורבו של אותו מנוע, עם 163 כ"ס ותצרוכת דלק ממוצעת של 13.9 ק"מ לליטר. גרסה זו תפלוט 195 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ בממוצע. כתוצאה מהירידה בתצרוכת הדלק ושינויים נוספים, בפולקסווגן מבטיחים כי עלויות האחזקה של הקראפטר הופחתו ב-25%.
עוד נמסר כי המסחרית המחודשת נהנית ממשקל עצמי נמוך יותר, וממשקל העמסה מורשה גבוה יותר בכ-10% מבעבר. מלבד השינויים הטכניים, היא מתאפיינת בחרטום חדש שנועד ליישר קו עם עיצוב דגמי פולקסווגן (הפרטיים והמסחריים), בדומה לרענון שעברו למשל הטרנספורטר והקאדי. עדכון קל בוצע גם בתא הנוסעים, לשיפור סביבת הנהג.
הקראפטר תמשיך להיות מיוצרת במפעלי מרצדס-מסחריות בגרמניה בשלל גרסאות אורך ומרכב. שיווקה יחל בגרמניה בסוף חודש יוני, והיא צפויה להגיע גם לישראל במחצית השנייה של 2011.