פורד B-מקס
פורד הציגה בז'נבה צמד מכוניות תצוגה חשובות: מיקרוואן חדש בשם B-מקס, ורכב פנאי קומפקטי בשם ורטרק (שהופיע קודם בדטרויט). סטיב אודל, יושב הראש החדש של פורד אירופה, ישב איתנו לשיחה עליהן ועל התוכניות של ענקית הרכב האמריקנית לשוק האירופי.
"זה לא נכון לומר שלקח לנו הרבה זמן להיכנס לתחום המיניוואנים הקטנים", הוא מסביר. "צריך להחליט על מה להוציא את הכסף, ואני טוען שה-C מקס, והפוקוס היו יותר חשובות עבורנו מבחינת השקה מהירה מאשר ה-B-מקס".

עד כמה קרובה מכונית התצוגה לדגם הסדרתי?
"זו המכונית, וכך היא תיראה בלי קורה מרכזית, עם דלת הזזה ועם הגישה הכי נוחה בקבוצה. היא נראית גדולה מאוד, אבל נשענת על בסיס הגלגלים של הפיאסטה".

והוורטרק שנראה כמו אבולוציה של הקוגה?
"אפשר לראות כאן אבולוציה, אבל זה רכב קצת יותר גדול כדי להתאים ללקוחות בארה"ב, שם הוא מחליף את האסקייפ. הוא יגיע אחרי ה-B-מקס, אבל בשנה הבאה נראה גם אותו".
הקוגה נתפס כיקר מדי. מה יהיה בעתיד?
"הקוגה התקבל בצורה מצוינת באירופה, ואם אינך יכול לייצר מספיק כדי לעמוד בדרישה זה אומר שאתה יכול לדרוש על זה מחיר".
בלעדי: ראיון עם יו
צילום: מנהל

איך מתייחסים בפורד לנושא החשמל מבחינת מספרים?
"תהיה לנו בשנה הבאה פוקוס חשמלית וב-2013 יהיו C-מקס וטרנזיט קונקט חשמליים. בסך הכל יהיו לנו חמש מכוניות שהן חשמליות או כלאיים-נטענות, וזה יהיה מבחר נחמד. אבל ההנחה שלנו היא שייקח קצת זמן עד שהמספרים יהיו משמעותיים. אני לא הולך לנחש באיזה אחוז מדובר, כי זה תלוי בסיוע הממשלות. בחברות הרכב זורקים מספרים, אבל לדעתי זה עוד מוקדם. מה שטוב הוא שיש לנו פלטפורמות מוכנות".

בשנים האחרונות עבדתם בשיתוף עם מותגים שחלקם בבעלותכם. איך משפיעים השינויים בהם ובפורד על העתיד?
"אנחנו עדיין מוכרים וקונים חלקים מוולוו, בעלי מניות במאזדה ומקיימים שיתופי פעולה כמו עם פיאט (פיאט 500-פורד קא) ופיג'ו (מנועי דיזל). האם נפתח את הקא העתידית עם פיאט או לבד? כרגע זה רחוק מדי ושני הצדדים מרוצים. מה שבטוח זה שלפורד יש את היכולת לתכנן לבד, והראינו זאת בדטרויט כאשר על פלטפורמת הפוקוס ייוצרו עשר מכוניות שיימכרו בשני מיליון יחידות".