פורד ורטרק
פורד הציגה את הוורטרק (Vertrek), רכב פנאי קומפקטי חדש שצפוי להחליף את הקוגה שלא נמכר בישראל. הפעם מדובר ברכב שפותח לכלל שווקי העולם, בניגוד לקוגה ה"אירופי", וייתכן שבכך גודלים סיכוייו גם להגיע לישראל.
למרות שמדובר ברכב תצוגה, פורד ורטרק מציג דימיון ניכר בעיצוב לקוגה שמשווק מאז 2008, מה שמעלה את התהייה אם לא מדובר בכלל במתיחת פנים משמעותית. כמוהו, הוא יעשה שימוש בפלטפורמת פורד פוקוס, אך עם בסיס גלגלים ארוך משמעותית: 279 ס"מ (269 בקוגה ו-264 בפוקוס). נתון האורך עומד על 453 ס"מ (444 בקוגה ובין 433.5 ל-447 ס"מ בפוקוס), הרוחב על 187 ס"מ (184 בקוגה ובפוקוס) והגובה זהה לקוגה עם 168 ס"מ (150 בפוקוס). לדברי פורד, הוורטרק הסדרתי יציע נפח הטענה גדול ב-20% מזה של הקוגה, שעומד על 410 ליטר. כלומר כ-500 ליטר.
פורד ורטרק – המחליף של הקוגה
צילום: מנהל
בפורד מציינים עוד כי הוורטרק ישווק עם ארבעה מנועים: באירופה ואמריקה הוא יוצע עם מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין, באירופה בלבד יוצע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר, ואילו באמריקה יהיו שני מנועי בנזין נוספים: 2.0 ליטר טורבו ו-2.5 ליטר אטמוספרי. נתוני הספק, ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו. פורד ורטרק ישווק עם תיבות שישה הילוכים ידניות ורובוטיות כפולות מצמד, ובגרסאות הנעה קדמית וכפולה.
בפורד לא מציינים מתי יחל שיווק הדגם החדש, שמוגדר כאמור בינתיים כרכב תצוגה. עם זאת ניתן להעריך כי הוא יושק במהלך השנה הקרובה, כשבאמריקה הוא יוצג כדגם חדש ובאירופה כמתיחת פנים של אמצע החיים לקוגה.