קיה ריועם חשיפת שתי מכוניות חשובות חדשות בז'נבה, ברור שאנשי קיה נראו במצב רוח טוב בתערוכה. קיה, שהתמקמה בקצה התערוכה, הכי רחוק שניתן מיונדאי, ממשיכה להפגין רוח צעירה ותוססת בהשוואה לחברת האם. וכאשר היא מגובה במספרים, ברור מדוע בני אוין, סגן נשיא קיה-אירופה לפיתוח, נשמע אופטימי ביותר.

"זו תקופה פנטסטית עבורנו", הוא אומר. "אנחנו מותג בתנועה שגודל במהירות. הגענו למכירת שני מיליון כלי רכב בשנה, לעומת כמיליון ב-2005. אין הרבה מותגים בעולם שעשו דבר כזה. ואנחנו רוצים להגיע בשנים הקרובות ל-2.8 מיליון. כרגע הבעיה הגדולה שלנו היא שאיננו יכולים לבנות מספיק מכוניות".

אתם מציגים את הריו האצ'בק, מה עם גרסת סדאן?
"באירופה התחום לא קיים, אבל ברוסיה נמכור סדאן בסוף השנה, אז היא כנראה תגיע גם אליכם".

איפה המיקוד של קיה מבחינת יבשות. האם היא מותג אירופי יותר?
"אנחנו מותג מאוד מאוזן. בקוריאה אנחנו מוכרים 480,000 מכוניות, בארה"ב 400,000, באירופה עם רוסיה 400,000 ובסין 350,000. בניגוד למה שנאמר בעבר, אנחנו לא חברה שמתרכזת באיזור אחד אלא כזו שרוצה לגדול בכולם. זו דרך בטוחה יותר".

עד כמה קרובה הריו ליונדאי i20?
"זו פלטפורמה משודרגת, וה-i20 המחודשת שתופיע בקרוב תתבסס עליה".

האם יש קשר בין הפיקנטו החדשה לקודמת?
"היא חדשה לגמרי וגדולה מבעבר. הקודמת נראתה חמודה, אבל לחדשה יש אופי. אנחנו קוראים לה 'מכונית קטנה עם אישיות גדולה'. היא בנויה על פלטפורמה משודרגת של יונדאי i10 אבל מגיעה מקוריאה (במקום הודו ב-i10, א.ש)".

והסיד החדשה כבר מתקרבת?
"היא הוצגה ב-2007. עם אורך חיים של חמש שנים לדגם, אתה יכול לעשות את החשבון".

קיה רוצה קופה ספורט-יוקרתית
צילום: מנהל
למה ניתן לצפות מקיה בהמשך?
"קודם כל צריך לכסות את הפלחים החשובים. וכעת אחרי שביצענו זאת, אנחנו צריכים מכוניות שידאגו לדימוי שלנו. קופה, קבריו' או מכונית ביצועים. זאת כדי שנהפוך מרציונלי לאמוציונלי. ובעזרת יונדאי נעשה זאת. הייתי רוצה לראות משהו כמו יונדאי ג'נסיס קופה במדי קיה".

ואתם יכולים לקבל את הג'נסיס?
"קיה זה המותג שגודל מהר יותר בקבוצה, אז אנחנו יכולים לקבל את הקופה כתגבור. אבל את הג'נסיס סדאן נשאיר ליונדאי. זו יוקרה בהישג יד שמתאימה יותר לה. קיה זה מותג צעיר ודינאמי יותר, ואנחנו רוצים רק את הקופה".