מקלארן MP4-12C GT3
מקלארן מציגה גרסת מירוץ למכונית העל MP4-12C. קוראים לה GT3 (על שם התקינה בה היא עומדת לפי הפדרציה הבינלאומית למכוניות, ה-FIA), והיא תוצע לקבוצות פרטיות ולקבוצות נתמכות יצרנית. עם ה-MP4-12C GT3 ניתן יהיה להתחרות באופן פרטי בכל מסלול, אך היא לא תורשה לתנועה בכביש ציבורי. וכמובן שבישראל, שמערימה שורה של קשיים על קיום מירוצי מכוניות, לא נוכל ליהנות ממנה.
ה-GT3 מבוססת על הדגם הסדרתי, ותלויד באותו מנוע 3.8 ליטר (V8) עם צמד מגדשי טורבו. בגרסה הסדרתית הוא מציע 600 כ"ס ו-61.1 קג"מ, ומקלארן לא מפרסמת נתונים מדויקים לרכב המירוץ. במקום תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד, תוצע תיבה עם אותו מספר יחסי העברה אך עם מצמד בודד, בעיקר כדי לחסוך משקל ולהציע עמידות עדיפה תחת עומס. מכונית המירוץ צפויה להיות מהירה יותר מרכב הכביש, שמציג ביצועים מרשימים: 3.3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית של 330 קמ"ש.
מקלארן MP4-12C מגיעה למירוצים
צילום: מנהל
ה-GT3 מצוידת גם במערך מתלים שפותח במיוחד למירוצים, כלוב התהפכות ותא נוסעים שהופשט מהמותרות והותאם לצרכיהם של נהגי המירוץ. מרכב המכונית, שכמעט ואינו שונה מבחינת מראה מהדגם הסדרתי ושומר על דלתות כנפי השחף, יהיה רחב ב-10 ס"מ מזה של הדגם הסדרתי לשיפור היציבות. זאת, לצד שינויים אווירודינמיים נוספים, שמטרתם דומה.