אלפא רומיאו 4C
אלפא רומיאו חשפה בתערוכת ז'נבה את ה-4C, מכונית ספורט חדשה שתשווק משנה הבאה באירופה. ובניגוד לכל מכוניות הספורט של אלפא רומיאו מהשנים האחרונות, מלבד ה-8C הייחודית ובעיקר יקרה מאוד, הפעם תהיה לה הנעה אחורית במקום קדמית. זה מתאפשר בעיקר תודות לחזרתו לחיים של מותג אבארט, שיציג בקרוב גרסה משלו לפלטפורמה – ככל הנראה במרכב ספיידר פתוח גג או טרגה חצי-פתוח.
ה-4C תציע מבנה של מכונית ספורט אמיתית, עם מנוע מרכזי ושני מושבים. מכונית התצוגה צוידה במנוע ה-1.75 ליטר החדש יחסית של אלפא רומיאו, שמספק יותר מ-200 כ"ס בסיוע מגדש טורבו. מנוע זה מוכר לנו מה-159 והג'ולייטה, שם הוא מספק בין 200 ל-235 כ"ס. תיבת ההילוכים רובוטית כפולת מצמד, אותה תיבת TCT שפגשנו בג'ולייטה ובמיטו.
ה-4C מציגה עיצוב אגרסיבי וספורטיבי מאוד, עם פתחי קירור גדולים מאחורי הדלתות להכנסת אוויר למנוע. מלפנים היא אלפא אופיינית, וגם מאחור יש דימיון לדגמים הספורטיביים (בעיקר ל-8C ולמיטו) עם יחידות תאורה עגולות. מכונית הספורט החדשה מציגה ממדים קומפקטיים, עם אורך של כ-400 ס"מ ובסיס גלגלים של כ-240 ס"מ. אלפא רומיאו לא מפרסמת מידות מדויקות בשלב זה.
מה שכן פורסם הוא נתוני הביצועים: האיטלקים מעריכים כי המכונית הסדרתית תוכל להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות מחמש שניות, ולהגיע למהירות מרבית של יותר מ-250 קמ"ש. יש לציין עם זאת כי אלפא ככל הנראה תציע גם גרסאות חלשות יותר של המכונית, ייתכן שבהן גם יחידת ה-1.4 ליטר מולטיאייר שמוצעת באבארט פונטו איוו (שם יש לה בין 155 ל-180 כ"ס).
ה-4C עושה שימוש נרחב בסיבי פחם ואלומיניום כדי לחסוך משקל. לא ברור אם חומרים אלה יגיעו גם לדגם הסדרתי, אך אם כן זה עשוי לגרום למחירה להיות גבוה למדי. נקווה, אם כך, שאלפא רומיאו תצליח לתמחר את המכונית המסקרנת בהישג ידיהם של חובבי הרכב שציפו לה אחרי כל-כך הרבה שנים של הנעה קדמית משמימה.