לנד רובר ריינג'_אי. נטען מהשקע וחסכוני במיוחד
לנד רובר תציג בתערוכת ז'נבה מכונית תצוגה הרומזת על עתיד היברידי. קוראים לה ריינג'_אי (Range_e), והיא מבוססת על הדור השלישי של ריינג' רובר, המשווק מאז שנת 2001 ועומד בפני החלפה. הריינג'_אי משלב מנוע טורבו-דיזל עם מנוע חשמלי, ותאפשר פליטת פחמן דו-חמצני ממוצעת נמוכה במיוחד של 89 גרם לק"מ, זהה לזה של טויוטה פריוס למשל. רכב השטח היוקרתי משיג תצרוכת זו בסיוע האפשרות לטעון את מצבריו משקע החשמל, מה שגם מאפשר טווח נסיעה מכובד של 32 ק"מ ללא שימוש במנוע הדיזל.
מנוע הטורבו-דיזל של הריינג'_אי מוכר מלנד רובר דיסקברי 4, עם שישה צילינדרים ב-V ונפח של 3.0 ליטר. הבריטים לא מפרטים מה נתון ההספק של מנוע הדיזל בדגם החדש (בדיסקברי הוא מספק 293 כ"ס), וגם נתון תצרוכת דלק לא פורסם. מה שכן ידוע הוא שמערכת הכלאיים, שמצוידת בהנעה כפולה ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית, תאפשר מהירות מרבית של 193 קמ"ש וטווח נסיעה של 1,112 ק"מ.
לנד רובר מציגה: ריינג' רובר שמזהם כמו פריוס
צילום: מנהל
פרטים נוספים על הריינג'_אי צפויים בתערוכת ז'נבה. אז גם נדע איזה מהעיצובים שלנד רובר פרסמה יגיע לתערוכה: בתמונות נראות שתי גרסאות של המכונית, האחת עם חישוקים רבי חישורים במידה נדיבה ומה שנראה כמו מרכב מונמך, השנייה עם חישוקים צנועים יותר בעלי חמישה חישורים בלבד. בכל מקרה, גרסה סדרתית לא צפויה במהלך חיי הדגם של הריינג' רובר הנוכחי, שנמצא כאמור בסוף ימיו.