פרארי F150th Italia
פורד מנצחת בקרב על השם F-150. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת שפרארי הודיעה בסוף השבוע, כי בעקבות התביעה מצד האמריקנים, היא תשנה את שמה של מכונית הפורמולה 1 החדשה מ-F150 ל-F150th Italia. זאת, לדברי האיטלקים, "כדי להוכיח שוב שפעלו בתום לב", וכדי להבהיר שהשם F150 נבחר לציון 150 שנה לאיחוד איטליה. נזכיר כי פורד, יצרנית הרכב השנייה בגדולה באמריקה, תבעה מפרארי לשנות את שמה של מכונית המירוץ, בטענה שהוא קרוב מדי לשמו של הטנדר הנמכר ביותר באמריקה, פורד F-150.
פורד דרשה מבית המשפט לאסור על פרארי לעשות שימוש בשם בתחומי אמריקה, ואף דרשה פיצוי בסך 100,000 דולר בגין מה שלטענתה היה פירטיות סייברנטית. בכך היא מכוונת לשימוש בשם F150 באתר אינטרנט של מכונית המירוץ, שכתובתו www.ferrarif150.com.
התביעה המוזרה, בה פורד טוענת שפרארי מנצלת את המוניטין שצבר הטנדר לטובת מכונית הפורמולה 1, הותירה את פרארי מבולבלת. "מאוד קשה להבין את עמדת פורד בנושא", אומרים האיטלקים. "פרארי מאמינה שאי אפשר לבלבל בין המתחרה שלה באליפות הפורמולה 1 הקרובה, לבין כל סוג אחר של רכב בייצור מסחרי מסוג כלשהו, ולא יכול להיווצר הרושם שיש קשר כלשהו למותג אחר של רכב המיועד לכביש".
בפורד טענו כי למרות פנייה לפרארי טרם הגשת התביעה, לא התקבלה תגובה מהאיטלקים, מה שלא הותיר לפורד ברירה מלבד לנקוט באמצעים משפטיים. "על-ידי פעולות שיווק ומכירה מקיפות ובלעדיות, פורד הרוויחה תדמית שערכה לא יסולא בפז לשם המותג F-150. תדמית זו מאוימת באופן משמעותי מאימוץ השם 'F150' על-ידי פרארי", אמרו בפורד. בתביעה היצרנית האמריקנית מציינת כי שמה של המסחרית נמצא בשימוש מאז 1975, ונרשם כסימן רשום ב-1995.
מפורד נמסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי עדיין לא התקבלה תגובה רשמית מפרארי לכתב התביעה, ועל כן עדיין לא הוחלט אם להסירה. מה שבטוח, הוא שעם העניין התקשורתי הרב בפרשה, שני הצדדים הרוויחו: פורד השיגה עוד כמה איזכורים לטנדר המצליח שלה, ופרארי הזכירה לכולם שהיא תתחרה גם השנה בפורמולה 1.