ב.מ.וו ויז'ן קונקטד-דרייב
ב.מ.וו תציג בתערוכת הרכב של שוויץ את הוויז'ן 'קונקטד-דרייב' (Vision ConnectedDrive). מדובר במכונית רודסטר לתצוגה, שמטרתה העיקרית היא להדגים את הטכנולוגיות העתידיות של ב.מ.וו בכל הנוגע לקשר שבין הנהג לרכב, ובין הרכב לסביבה.
המכונית, שפרטים טכניים לגביה לא פורסמו (מלבד מידת החישוקים – "20 אם תהיתם). במקום, בב.מ.וו מתמקדים בתיאור ארוך ומעורפל של שורה של אמצעי תקשורת בין הנהג למכונית ולסביבה. אלו כוללים שלל מערכות, בהן מערכת ניווט תלת-ממדית המוצגת על השמשה הקדמית (תצוגה עילית) ומתריעה גם על סכנת תאונה באמצעות תקשורת עם כלי רכב אחרים.
ב.מ.וו ויז'ן קונקטד-דרייב: הרכב המקושר
צילום: מנהל
יש גם מערכת תאורה הממחישה באמצעות זרימת אור מנקודה לנקודה, מהיכן עובר מידע להיכן. בנוסף, המכונית תדע לזהות את מיקומה ותציע נקודות עניין באזור, כמו המלצות לבתי קפה, חניונים פנויים ועוד. הוויז'ן קונקטד-דרייב יודעת גם לתקשר עם מכוניות אחרות כדי לאתר מוקדי עומסים, נקודות סיכון ולמנוע התנגשות. כל זאת כמובן אם גם המכונית השנייה מצוידת במערכת תקשורת זהה.
ב.מ.וו ויז'ן קונקטד-דרייב: הרכב המקושר
צילום: מנהל
עוד נמסר כי לרכב התצוגה דלתות יחודיות, הנכנסות לתוך המרכב כדי לאפשר גישה לתא הנוסעים. מדובר במתכונת דומה לזו שב.מ.וו כבר הציעה בעבר ברכב סדרתי (Z1 מ-1987).