יגואר X-טייפ
הניסיון הראשון של יגואר לפנות לפלח המכוניות היוקרה הקטנות יחסית, עם ה-X-טייפ, נחל כשלון צורב. אך למרות זאת והעובדה שהבריטים מתמהמהים כבר יותר משנתיים בהצגת מחליפה, ביגואר מתכננים לשוב לניסיון שני. ה-X-טייפ, כדאי להזכיר, הייתה משפחתית גדולה שהתבססה על פלטפורמת פורד מונדיאו הקודמת, והוצעה עם הנעה כפולה ומרכב סדאן או סטיישן. היא אמורה הייתה להיות תשובת יגואר לב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C קלאס ודומיהן, אך המכירות דשדשו והמכונית הלא איכותית מספיק, פגעה בתדמית יגואר.
כעת ה'אוטומוטיב ניוז' מדווח מפי בכיר ביצרנית, כי יגואר שוב שוקלת להציע מכונית בפלח החשוב, המהווה חלק נכבד מהמכירות עבור המתחרות הגרמניות. אדריאן הולמרק, המנהל העולמי של יגואר, אמר שהיצרנית זקוקה למכונית חדשה וזולה יותר במבחר. לדבריו, יגואר שוקלת לייצר מכונית ספורט קטנה, ומשפחתית יוקרתית שתעשה שימוש באותה הפלטפורמה.
ואיך יגואר תתקן את הטעות של ה-X-טייפ? הולמרק, בכיר לשעבר בפולקסווגן, מסביר כי הניסיון הראשון כשל מכיוון שיגואר הציעה מנועים קטנים ואבזור דל, במטרה להתחרות בציי הרכב עם הגרמניות. המכונית החדשה, שלא צפויה לפני 2015, תצטרך להיות אלגנטית וטכנולוגית יותר.

יגואר X-טייפ שווקה בין השנים 2001 ל-2009, עם מנועים בנפח בין 2.0 ל-3.0 ליטר. למרות התחלה סבירה עם 50,000 יחידות בשנת 2003 (מחצית מהיעד השנתי שהוצב על-ידי פורד), המכירות צנחו במהירות וב-2005 כבר עמדו על פחות מ-11,000 יחידות, בהשוואה ליותר מ-100,000 יחידות של ב.מ.וו סדרה 3 שנמכרו באותה שנה.