הפתעה: סיטרואן C1 נאסרה לייבוא משיקולי תקינה

חברת לובינסקי, יבואנית סיטרואן, מודיעה כי משרד התחבורה הורה לה להפסיק את יבוא ה-C1, אחת המכוניות הזולות ביותר בישראל. הסיבה: אי עמידה בדרישות החובה של משרד התחבורה

סיטרואן C1
במהלך מפתיע שכמותו לא זכור בשנים האחרונות, הורה משרד התחבורה לחברת לובינסקי, יבואנית סיטרואן, להפסיק לאלתר את יבוא ה-C1 הקטנה. סיטרואן C1 היא מכונית מיני זולה במיוחד, ששיווקה החל השנה. אלא שבחברת לובינסקי טוענים כי הייבוא הופסק עקב כך שבבדיקה מחודשת של משרד התחבורה לאחר אישור השיווק, נמצאה אי-התאמה לתקני ההגנה על הולכי רגל שנכנסו לתוקף בראשית 2010.
 
מחברת לובינסקי נמסר כי למרות שה-C1 עומדת בתקינה האירופית עליה מבוססת התקינה הישראלית, ולמרות שהיא משווקת באירופה ללא שינוי, נמצא כי היא אינה עומדת בתקנים להגנה על הולכי רגל בישראל. זאת, לפי שינויים שבוצעו בתקנות ושנכנסו לתוקף בראשית השנה שעברה. תקנות אלה, מסבירים בלובינסקי, הוחלו רק על מכוניות שיוצרו החל מ-2010 החל השנה, וכך קיים מצב בו מכוניות שאינן עומדות בתקינה זו אך הגיעו לארץ לפני 2010, ימשיכו להימכר.
 
בלובינסקי מציינים עוד כי ה-C1 אושרה לשיווק בישראל לאחר שהיצרנית מילאה את טפסי התקינה בצורה שגויה, ומתוך הנחה שהתקינה בישראל זהה לאירופית. טפסים אלה שימשו לאישור המכונית על-ידי משרד התחבורה, אך בדיקה נוספת שלהם מצאה כאמור את הטעות. עוד נמסר כי משרד התחבורה אישר ליבואנית להמשיך ולמסור את 300 המכוניות שנמכרו, אך לא יתאפשר יבוא של מכוניות נוספות בשלב זה.
 
את תגובת משרד התחבורה לא ניתן היה לקבל עד למועד פרסום הכתבה.

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.