קרייזלר וויאג'ר. יצטייד בתשעה הילוכים
קרייזלר תהיה יצרנית ראשונה שתעשה שימוש בתיבת תשעה הילוכים אוטומטית, כך דיווח בכיר ביצרנית תיבות ההילוכים הגרמנית ZF מעל בימות תערוכת דטרויט. הרכב שיקבל את התיבה הייחודית יהיה קרייזלר וויאג'ר הבא שיוצג ב-2013, והוא יהפוך בכך לראשון בהיסטוריה עם תיבת תשעה הילוכים ברכב סדרתי. לצד התיבה הייחודית, קרייזלר תציע גם תיבות שמונה הילוכים אוטומטיות במכוניות עם הנעה אחורית.
כיום מרבית היצרניות מציעות עדיין תיבות אוטומטיות עם בין ארבעה לשישה יחסי העברה, עם נטייה הולכת וגוברת לכיוון תיבות חמישה ושישה הילוכים. יצרניות היוקרה החלו מירוץ חימוש בתחום זה עם השקת מרצדס S קלאס הקודמת, שהצטיידה בתיבת שבעה הילוכים. לקסוס מיהרה להגיב והציגה תיבת שמונה הילוכים ב-LS הנוכחית, והצטרפו אליה ב.מ.וו ואודי עם תיבות שמונה הילוכים. בנוסף לכך, קונצרן פולקסווגן הציג תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד תחילה בבוגאטי ויירון, ולאחר מכן במכוניות רבות נוספות.
תיבת תשעה הילוכים לקרייזלר וויאג'ר
צילום: מנהל
תיבת שמונה הילוכים של ZF. עוד הילוך בדגמי קרייזלר
לתיבות מרובות הילוכים יתרונות הן מבחינת ביצועים, והן מבחינת חסכון בדלק. כמו כן, הן מאפשרות שיוט בסל"ד נמוך יותר, שמלבד הפחתת תצרוכת הדלק מאפשר גם להשקיט רעשי מנוע ולהציע שיוט נינוח יותר. עם זאת, מייקל פול, חבר בחבר המנהלים של ZF, מעריך כי תיבות אוטומטיות קרובות למספר ההילוכים המרבי היעיל. מה שככל הנראה לא ימנע מאחת מיצרניות התיבות לפתח תיבת עשרה הילוכים, מטעמי יוקרה ושיווק.

עם ההחלטה לרכוש את תיבת תשעת ההילוכים החדשה, בקרייזלר מיישמים את ההחלטה האסטרטגית להפוך את המכוניות שלהם לאטרקטיביות יותר מבחינה טכנולוגית. זאת, לאחר שנים ארוכות של פיגור אחרי מרבית תעשיית הרכב עקב מצבה הכלכלי הקשה. כעת, עם תמיכה של קונצרן פיאט שהודיע השבוע על הגדלת אחזקתו בקרייזלר מ-20% ל-25%, נראה שקרייזלר יכולה להתחיל בדרך לשיפור המיוחל.