מרצדס C קלאס המחודשת
מרצדס חשפה תמונות ופרטים על מתיחת פנים ראשונה שתעבור ה-C קלאס. מכונית הסדאן הקטנה ביותר בהיצע של יצרנית היוקרה, תעודכן לאחר ארבע שנות שיווק, ותציע שפע של טכנולוגיה ועיצוב מעודכן.

מבחוץ, השינוי הבולט ביותר נמצא ביחידות התאורה הקדמיות, שמקבלות כעת עיצוב משוך לאחור המזכיר את ה-CLS החדשה. יש גם פגושים חדשים עם תאורת יום מסוג LED מלפנים, ויחידות תאורה עם גרפיקה מעודכנת מאחור. כל גרסאות ה-C קלאס, שנמכרת בדגמי סדאן (ארבע דלתות) וסטיישן (חמש), יצוידו מעתה במכסה מנוע מאלומיניום, לטובת חסכון במשקל.
וזה לא האמצעי היחידי בעזרתו היצרנית מבטיחה חסכון בדלק של עד 31%, בהשוואה למרצדס C קלאס הנוכחית: בנוסף הוחלפה תיבת שבעת ההילוכים ("7G-Tronic") בגרסה חדשה ויעילה יותר, מערכת עצור-סע שולבה בחלק נכבד מהגרסאות, ובוצעו שיפורים נוספים, בהם אווירודינמיים, להפחתת תצרוכת הדלק.
חידוש משמעותי לא פחות ניתן למצוא בהיצע המנועים, שם ה-C350 הבכירה זוכה לתוספת כוח, מ-292 כ"ס בעבר ל-306 בדגם המעודכן. בשני המקרים מדובר במנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, ובמרצדס מבטיחים כי לצד תוספת הכוח, המנוע החדש יהיה גם חסכוני יותר בדלק. מלבדו, יתר יחידות הכוח כמעט ולא השתנו, וה-C קלאס תוצע בגרסאות הבאות: מנוע 1.8 ליטר עם 156 כ"ס (C180) או 204 כ"ס (C250), ומנועי טורבו דיזל בנפח 2.1 ליטר שיציעו 136 כ"ס (C200 CDI הבסיסית), 170 כ"ס (C220 CDI) או 204 כ"ס (C250 הבכירה). גרסאות נוספות, בהן AMG מעודכנת, צפויות בהמשך.
מרצדס C קלאס: עיצוב מחודש, יותר טכנולוגיה
צילום: מנהל
מרצדס C קלאס המחודשת תזכה לרשימת אבזור מותרות ובטיחות ארוכה במיוחד, שכוללת בין היתר מסך מגע חדש עם תצוגה ברורה מבעבר. מסך זה ישלוט על שלל מערכות, בהן דיבורית בלוטות' עם אפשרות להצגת הודעות SMS שהתקבלו ישירות על המסך, שמיעת מוזיקה מהטלפון הנייד דרך בלוטות', גלישה באינטרנט (אף היא בסיוע טלפון נייד) ומערכת ניווט מתקדמת. זו האחרונה תאפשר לכם גם "להקליט" את נתיב הנסיעה, ולהפוך אותו לנתיב שמור במערכת.
טכנולוגיות הבטיחות כוללות, בין היתר, אורות גבוהים שמזהים תנועה ממול ונכבים אוטומטית, מערכת לשמירה על נתיב, מערכת המזהה הירדמות ומעירה את הנהג ובקרת שיוט המודדת את המרחק מהרכב מלפנים. לכל אלו מצטרפות כמובן מערכות הבטיחות הוותיקות של מרצדס, בהן זו המזהה מצב תאונה ומסיטה את המושבים הקדמיים למצב הבטוח ביותר.
ה-C קלאס המחודשת, שבפיתוחה הוחלפו לטענת מרצדס 2,000 רכיבים בחלקים חדשים, תשווק מאביב 2011. אלינו היא צפויה להגיע לקראת אמצע שנה הבאה, ועדיין לא ידוע אם מחיריה ישתנו.