הונדה סיוויק הייבריד. הכי ירוקה מהמשפחתיות הקומפקטיות
הונדה סיוויק הייבריד היא המשפחתית הקומפקטית הידידותית ביותר לסביבה בישראל, לפי נתוני פליטת CO2 (פחמן דו-חמצני). מבדיקה בנתונים המפורסמים בקטלוג אתר אוטו, עולה כי הסיוויק בגרסת הכלאיים שלה פולטת 109 גרם פחמן דו-חמצני בממוצע לק"מ, מה שהופך אותה גם לאחת המכוניות הידידותיות ביותר לסביבה בכלל בישראל: רק הונדה אינסייט (משפחתית קטנה עם 101 גרם), וטויוטה פריוס (משפחתית גדולה עם 89 גרם) טובות ממנה בתחום זה. פליטת CO2 נחשבת לאחד האחראים העיקריים ליצירת החור באוזון ולהתחממות הגלובלית.
מיד אחרי הסיוויק ניצבת גרסת הטורבו-דיזל הבסיסית של פולקסווגן ג'טה (1.6 ליטר, 105 כ"ס ותיבה ידנית), שפולטת 122 גרם CO2. היא מובילה על-פני מכונית דיזל ידנית נוספת, סיטרואן C4, שפולטת 125 גרם בממוצע. גם במקום הרביעי ניצבת מכונית טורבו-דיזל ידנית, הפעם מקוריאה בדמות קיה סיד סטיישן.
בבדיקה בחרנו את הגרסה הידידותית ביותר לסביבה של כל משפחתית. וכך במקום החמישי ניצבת סקודה אוקטביה, עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר ותיבת הילוכים רובוטית, שפולטת 134 גרם פחמן דו-חמצני. מרשימה במיוחד היא אלפא רומיאו ג'ולייטה, שלמרות הספק של 170 כ"ס ממנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין, פולטת 137 גרם בממוצע, ומובילה בכך על פולקסווגן גולף 1.4 עם 122 כ"ס, שפולטת 138 גרם בממוצע. במקום השמיני ניצבת פיאט בראבו, שפולטת 143 גרם בממוצע (עם מנוע 1.4 ותיבה רובוטית).
את רשימת עשר המכוניות הידידותיות ביותר לסביבה סוגרות צמד יוקרתיות מגרמניה. אודי A3 במקום התשיעי (בגרסת 1.8 ליטר, 160 כ"ס ותיבה רובוטית, 153 גרם CO2), וב.מ.וו סדרה 1 עם מנוע 2.0 ליטר (118i) ותיבה אוטומטית במקום העשירי עם 154 גרם בממוצע.
מעניין לציין כי כמה מרבות המכר של ישראל מבצעות הרבה פחות טוב: מאזדה 3 ופורד פוקוס למשל, ניצבות במקום 19 ו-20 בהתאמה עם 183 ו-184 גרם פחמן דו-חמצני בממוצע לק"מ. טויוטה קורולה, היפנית הכי פחות מזהמת מתוך 22 המכוניות שבקטלוג למעט הסיוויק, ניצבת במקום 11 עם 163 גרם פחמן דו-חמצני בגרסת 1.6 ידנית (166 גרם לטויוטה אוריס ו-169 לקורולה אוטומטית). ובמקום האחרון, אם תהיתם, עם 185 גרם: לנצ'יה דלתא, שלזכותה יצויין שהיא משווקת אצלנו רק בגרסה חזקה במיוחד עם 200 כ"ס ותיבה אוטומטית.
10 המשפחתיות הקומפקטיות הכי ידידותיות לסביבה בישראל:
1. הונדה סיוויק הייבריד (כלאיים בנזין+חשמל, אוטומטי, 109 גרם)
2. פולקסווגן ג'טה (טורבו-דיזל, 1.6, ידני, 122 גרם)
3. סיטרואן C4 (טורבו-דיזל, 1.6, ידני, 125 גרם)
4. קיה סיד סטיישן (טורבו-דיזל, 1.6, ידני, 126 גרם)
5. סקודה אוקטביה (טורבו-בנזין, 1.2, רובוטי, 134 גרם)
6. אלפא רומיאו ג'ולייטה (טורבו-בנזין, 1.4, 170 כ"ס, ידני, 137 גרם)
7. פולקסווגן גולף (טורבו-בנזין, 1.4, 122 כ"ס, רובוטי, 138 גרם)
8. פיאט בראבו (טורבו-בנזין, 1.4, 120 כ"ס, רובוטי, 143 גרם)
9. אודי A3 (טורבו-בנזין, 1.8, 160 כ"ס, רובוטי, 153 גרם)
10. ב.מ.וו 118i (בנזין, 2.0, 143 כ"ס, אוטומטי, 154 גרם)