סיאט איביזה סטיישןסיאט, המותג הספרדי של קבוצת פולקסווגן, יפתח את שנת 2011 עם נחיתת האיביזה ST, גרסת הסטיישן הנאה למכונית הסופר-מיני המוכרת. התוכניות המקוריות של צ'מפיון מוטורס, יבואנית סיאט, היו להביא את ה-ST עוד ב-2010 בגרסת דיזל ידנית שתופנה למוניות. ואולם הגישה השתנתה, ובסיאט רוצים דווקא לפנות עימה לקהל הפרטי והמוסדי, בתור תחליף למשפחתיות הרגילות והקטנות (מאזדה 2 סדאן ויונדאי אקסנט). הדגש מבחינתם ייפול על השילוב בין מראה אופנתי לשימושיות.
סיאט איביזה ST שתנחת כאן ממש בשבועות הקרובים, תגיע אלינו עם מנוע 1.2 ליטר (105 כ"ס) ותיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. המחיר, כך נראה, לא יהיה יקר משמעותית מהאיביזה הרגילה. ה-ST ארוכה ב-18 ס"מ מהדגם הרגיל ונפח תא המטען גדל ל-430 ליטר.
בהמשך השנה, כנראה עוד במחצית הראשונה, צפוי לנחות כאן גם סיאט אלהמברה (Alhambra) החדש. מדובר במיניוואן גדול, אח תאום של פולקסווגן שאראן (Sharan) שלא משווק בישראל. הרכב הזה יתמודד מול הגלאקסי של פורד, אך עדיין לא ברור מתי בדיוק ובאילו גרסאות ישווק. מעניין לציין כי בדור הקודם, פורד גלאקסי, סיאט אלהמברה ופולקסווגן שאראן התבססו על פלטפורמה משותפת, אך בגרסתם הנוכחית דרכיהם נפרדו.
ומה עם סיאט אקסאו? לפחות כרגע, נראים סיכויי הגעת המכונית שמבוססת על אודי A4 הקודמת קטנים, בגלל בעיית תמחור. עם זאת, בצ'מפיון מוטורס טרם הרימו ידיים, ועדיין מנסים להגיע למחיר תחרותי.