הונדה בריו
הונדה הציגה אב-טיפוס של מכונית עירונית חדשה, שמכונה בריו (BRIO). המכונית מיועדת כמתחרה של סוזוקי אלטו ויונדאי i10 באחד משווקי הרכב החשובים ביותר בעולם – הודו. הבריו הוצגה בשלב טרום-ייצור בתערוכת הרכב של תאילנד, השוק הראשון בו היא תשווק החל ממרץ 2011. זמן קצר לאחר מכן תגיע גם להודו, שם מצפה לה תחרות קשה מאוד מצד סוזוקי, המובילה במכירות בהודו.
הבריו צפויה להגיע לשווקי מזרח נוספים, ותוצע גם עם תיבה אוטומטית, אך נראה כי סיכוייה להגיע לאירופה ומשם לישראל קטנים. אם זה יקרה, היא תעניק לחברת מאיר, יבואנית הונדה, מתחרה למכונית הנמכרת ביותר בקטגוריית המיני, סוזוקי אלטו, שחוללה כאן מיני מהפיכה לאחר שגרסתה הידנית הפכה נמכרת יותר מהאוטומטית.
הונדה תתחרה ביונדאי i10 וסוזוקי אלטו
צילום: מנהל

הונדה לא מפרסמת מפרט מלא של הבריו, ומסתפקת בנתוני מידות חלקיים ובנתון תצרוכת דלק משוער. אורכה של הבריו יעמוד על 361 ס"מ, רוחבה על 168 ס"מ וגובהה על 147.5 ס"מ. מדובר במידות נדיבות יותר מאלה של האלטו, שאורכה 11 ס"מ פחות ורוחבה שמונה ס"מ פחות. לפי הונדה, הבריו תוכננה כך שתצרוך כחמישה ליטר בנזין ל-100 ק"מ (כ-20 ק"מ לליטר).
מחיר המכונית החדשה יחל ב-400,000 באהט בתאילנד, שהם כ-49,000 שקל. סוזוקי אלטו, יריבתה העיקרית, נמכרת בישראל במחיר שמתחיל ב-60,000 שקל.