סיטרואן מטרופוליס – הבסיס לסיטרואן DS9במאי השנה חשפה סיטרואן את הקונספט מטרופוליס מעל לבימות תערוכת 'אקספו 2010' בשנחאי. היתה זו רמיזה ללימוזינת פאר עתידית שתיועד (לפחות בתחילה) לשוק הסיני חובב המפוארות הגדולות. עתה הולכת ומתבהרת התמונה לגבי תוכניות סיטרואן שמתכננת בסוף 2012 להציע את הואריאציה המוכנה לייצור של המטרופוליס תחת השם DS9.

ה-DS9 תיוצר על בסיס פלטפורמה מוארכת של סיטרואן C6 שיצורה קרוב לסיום (המכונית הוצגה ב-2005). האורך הכולל – כ-530 ס"מ – אמור להיות ארוך ממתחרותיה (מרצדס S-קלאס, ב.מ.וו סדרה 7, אודי A8 ויגואר XJ) וככל הנראה יישאר השילוב בין מנוע בנזין קטן ומתקדם עם מנוע חשמלי, על-מנת לאפשר הן ביצועים נאותים והן שמירה על מינימום זיהום אוויר.

בסיטרואן מנמקים את ההחלטה ללכת על סדאן מפוארת שתמוצב מול נציגות מתחרותיה מאירופה בסיבה נוספת. עם עוד ועוד ניסיונות פלישה לטריטוריית הסופר מיני בה שוחה סיטרואן, לא נותרה בידה הברירה אלא להילחם בחזרה – ולנסות ולהעביר את הקרבות לטריטוריות "האויב".

סיטרואן ניסתה מדי פעם להיכנס לליגה העליונה של מכוניות הסאלון והפאר באירופה, אך ללא הצלחה של ממש. ה-C6, למשל, היתה אמורה להיות אלטרנטיבה זולה, מתוחכמת ומאוד נוחה בסגמנט הסדאן המפוארות, אך היא לא ממש הצליחה לפגוע במכירות דגמי הסלון באירופה. זו אולי הסיבה לכך שה-DS9 תיוצר בסין, במפעל המשותף לסיטרואן וליצרנית הרכב הסינית Changan Automotive Group וגם תימכר שם. סיטרואן אינה חדשה בשוק הסיני וחיזוק מעמדה עם מכונית גדולה ויוקרתית (כמו שהשוק הסיני דורש) יכול לעזור לה לרכוש נסיון תוך כדי הצגת הצלחה במכירות. בנוסף, התבססות על פלטפורמה קיימת יכולה לעזור לסיטרואן בהוזלת עלויות לפרויקט שאפתני שכזה.