המהדורה האירופית של פולקסווגן ג'טה החדשה נחשפה היום, אבל אלינו היא תגיע בדיוק בעוד שנה. הסיבה לעיכוב הגדול בנחיתת המשפחתית החדשה של פולקסווגן קשורה, כרגיל, לתיבה האוטומטית.
הג'טה החדשה, שכמו קודמתה מיוצרת במכסיקו, תצא לדרך באירופה בגרסאות ידניות, כאשר ייצור מהדורת הבנזין האוטומטית הרלוונטית אלינו יחל רק אחרי אמצע 2011. זאת תהיה מצוידת בתיבת ה-DSG הרובוטית לה שבעה הילוכים, אך באופן מפתיע לא תוצע בתחילה עם מנוע ה-1.2 TSI, יורשו של מנוע ה-1.6 ליטר החשוב.
למעשה לפחות בתחילת הדרך תוצע אצלנו פולקסווגן ג'טה רק במהדורת ה-1.4 TSI (עם 122 כ"ס), מה שכנראה רומז גם על עליית מחיר צפויה לגרסאות הבסיס. ייתכן ובהמשך תצטרף להיצע גרסת 1.2 TSI אוטומטית, אך כרגע עדיין לא ברור מתי. בנוסף למנוע הבנזין הג'טה החדשה תוצע אצלינו גם עם מנוע דיזל: 1.6 TDI שמייצר 105 כ"ס. למעשה, ייצור גרסה זו יחל קודם, אך היבואנית, צ'מפיון מוטורס, מעדיפה כמובן להמתין להשקה מלאה עם גרסת הבנזין. בינתיים הצטיידה היבואנית במלאי של ג'טה שאמור להספיק עד אמצע שנת 2011. זה אומר שיש לצפות לפער מסוים בין הפסקת שיווק הדגם היוצא לתחילת השיווק של הדגם החדש.
פולקסווגן ג'טה החדשה מתעכבת
צילום: מנהל
בניגוד לדור השישי של פולקסווגן גולף, ביצעה הג'טה שינוי מהותי בהרבה עם הפרדה גדולה מבעבר מאחותה בעלת חמש הדלתות. השינוי אינו רק במראה (כל החלקים החיצוניים שונים כעת) אלא גם בהארכה משמעותית של בסיס הגלגלים (מ-258 ס"מ ל-265), למרות שהיא עדיין נשענת על פלטפורמת הגולף. בפולקסווגן התמקדו במיוחד בהורדת עלויות הייצור של המכונית, ובארצות הברית כבר נשמעו טענות על כך שחומרים מסוימים מרגישים פשוטים יותר מבדור הקודם.