ארה"ב היא שוק היעד החשוב ביותר של פולקסווגן ג'טה, וזו הסיבה לכך שההשקה הכלל-עולמית של הג'טה החדשה נערכה היום בכיכר טיימס בניו-יורק. המסר העיקרי הוא גידול בממדים, יישור קו בהיצע המנועים, וגם כי הג'טה היא עכשיו מכונית בזכות עצמה – אומרת פולקסווגן – עם עיצוב משלה, ולא נגזרת של הגולף (שעימה אין לג'טה החדשה חלקי מרכב משותפים כלל). בסיס הגלגלים גדל ב-7 ס"מ ועומד כעת על 2.65 מ', שינוי מבורך המביא עימו תוספת חיונית בשיעור דומה למרווח הרגליים של היושבים מאחור. באורך הכללי חל גידול של 9 ס"מ, כך שהג'טה – עם אורך של 4.64 מ' – היא עכשיו הארוכה ביותר בקבוצת המשפחתיות, יותר אפילו מהרנו פלואנס (אם כי בסיס הגלגלים של הג'טה קצר יותר). נפח תא המטען לא נמסר, אבל אפשר בהחט להניח שהוא יהיה נדיב ביותר.
היצע המנועים עודכן כך שהוא כולל את התוספת הטריה למשפחת ה-TSI – ואין יותר מנועים בלתי-מוגדשים בהיצע האירופי. התוספת הנ"ל הוא מנוע ה-1.2 TSI הרב-שימושי והחסכוני שהיכרנו לאחרונה במספר דגמי קונצרן VAG, אלא שלפי ההודעה לעיתונות דווקא מנוע זה הוא היחיד שלא יקבל תיבת DSG בג'טה החדשה, מה שאומר שהוא מן הסתם לא יגיע אלינו. שאר היצע הבנזין כולל את מנועי ה-TSI שכבר קיימים בג'טה הנוכחית: 1.4 ל' עם 122 או 160 כ"ס, ו-2.0 ל' עם 200 כ"ס. היצע הדיזל כולל בשלב ראשון שני מנועים מוכרים מהג'טה הנוכחית, 1.6 ל' 105 כ"ס ו-2.0 ל' 140 כ"ס. שני מנועי הדיזל מוצעים עם תיבות DSG בעלות 6 הילוכים וכך גם הבנזין 2.0 TSI; מנועי ה-TSI בנפח 1.4 ל' מוצעים עם תיבות DSG בעלות 7 הילוכים. פולקסווגן מתגאה בנתוני צריכת דלק מרשימים: מנוע ה-1.2 TSI מוצע עם חבילת "בלומושן" לחסכון בדלק, הכוללת בין היתר מערכת דימום-התנעה אוטומטית, ומגיע בגרסה זו לצריכה ממוצעת של 18.9 ק"מ/ל' יחד עם פליטת CO2 של 123 גרם/ק"מ. ואילו מנוע ה-TDI בנפח 1.6 ל', שגם הוא מוצע עם אופציית בלומושן, מגיע בתצורה זו לצריכה ממוצעת של 24.4 ק"מ ל' יחד עם פליטת CO2 של 109 גרם/ק"מ. לדברי פולקסווגן, עם מנוע זה הג'טה היא המכונית החסכונית בעולם בקבוצת הגודל שלה.
פולקסווגן טוענת – ויש בכך צדק – כי עיצובה של הג'טה החדשה נשען על מכונית הקונספט NCC, הקופה הקופמקטית שהוצגה בתערוכת דטרויט האחרונה. אלא שהתוצאה הסופית ממשיכה – לצערנו – את המסורת של הג'טה לדורותיה. זו מעולם לא היתה מכונית משובבת-עין וגם החדשה לא מעלה לנו את הדופק, מה לעשות.