אלפא רומיאו מיטו
אלפא רומיאו מיטו יפה, ממש יפה. באדום פרארי זה אפילו עוד יותר בולט. היא חוזרת אלינו לרגל הגעת גרסה נוספת לארץ. גרסת כניסה, אם תרצו, עם מנוע טורבו-בנזין מוחלש (1.4 ליטר, כאן עם 120 כ"ס במקום 155). יש גם הילוך אחד פחות בתיבה, מזגן פשוט במקום בקרת אקלים מפוצלת ואין שליטה על מערכת השמע מההגה. תמורת הוויתורים הללו יישארו בכיסכם 14,000 שקל, כ-10% ממחיר הגרסה המוכרת. עכשיו רק נשאר לבדוק למי, אם בכלל, החבילה הזו עדיפה.
צבעתי ריסים
המראה החיצוני כמעט זהה. דווקא הגרסה החלשה יותר מגיעה עם הפגושים הספורטיביים שאופציונליים בגרסה החזקה. אבל כך או כך היא מהממת, ותמשוך מבטים מעוברים ושבים. את הקונסולה העליונה דמויית סיבי הפחם מחליפה קונסולה בעלת מרקם "רגיל", אך בגוון בוהק – אדמדם במקרה שלנו. התוצאה לא ממש מעודנת אך נאה ומעוררת חיוך. המיזוג בעל עוצמת קירור מכובדת ביותר, אבל גם רועש למדי כבר במצב ההתחלתי.

בתחילת הדרך, בגוש-דן, המנוע המוחלש מרגיש טוב. צליל המפלט מעט גס, וחילק דעות בין "מגניב" ל"מציק", אבל זו הספק-תלונה היחידה. המנוע גמיש מאוד, מספק דחף נאה כמעט מסרק ומרגיש שרירי בכל לחיצה. התיבה החדשה איבדה לא רק הילוך אחד, אלא גם משהו מהדיוק. שילוב הילוכים מרגיש לא החלטי ו"גמיש", לא המתכון להחלפות מהירות ומהנות. מהלך המצמד ארוך ודוושות הבלם והמצערת לא מבריקות, ומוציאות את הכיף מהתפעול הידני. מזל שהמנוע גמיש כל כך שאפשר להתעלם מהתיבה רוב הזמן.
אלפא רומיאו מיטו: מבחן דרכים
צילום: ניצן אביבי
ההגה עדיין מהיר ועצבני, והמתלים עדיין חסרי שיכוך החזרה. התוצאה הסופית קופצנית מאוד, לא נוחה כמעט בכל כביש ואפילו מערערת ביטחון בפניות מהירות על כביש שאינו מושלם. במהלך השיטוט בעיר הפריע לי גם מיעוט תאי האחסון.
שמלה מקושטת כיסים
חיכיתי בקוצר רוח לכבישים המפותלים. האם לאלפא רומיאו מיטו "יש את זה" גם עם 35 כ"ס פחות? בכביש הדוק מאוד וחלקלק, שילוב של הגה עצבני, כניסה זריזה לפניה וזנב שמהדק את הקו תחת פרובוקציה קלה, הפכה את הטיפוס מעלה לתענוג. יחידת ההנעה הסתדרה כאן קצת פחות טוב: המנוע אומנם גמיש, אבל במעלה הסל"ד הוא מאבד את הקיטור מהר יחסית. יחד עם פער גדול מדי בין השני לשלישי התוצאה היתה דילוג מתסכל בין שני ההילוכים הללו, כאשר השני קצר מדי ודורש החלפה מיד אחרי הפניות, והשלישי ארוך מכדי לספק דחף יעיל ביציאה מהן. ולמה גלגל ההגה חייב להסתיר את חלקו העליון של מד הסל"ד?
בהמשך, כשהפניות נפתחות מעט והאספלט איכותי יותר, המיטו ממשיכה להיות זריזה ומהנה. שיבושים, ויהיו אלו הגלים הקטנים ביותר בפני האספלט, גורמים לרכב לנוע בחוסר נוחות (הן מעלה מטה בגלל המתלים והן לצדדים בגלל ההגה ההיפראקטיבי) ולנהג להוריד קצב. בפניות מהירות וארוכות, עם מעט גלים כפי שאופייני לכביש הדרום, בחרו ברכב אחר.
אלפא רומיאו מיטו: מבחן דרכים
צילום: ניצן אביבי
נתנשק?
אפשר להסתכל על גרסת הכניסה למיטו משני כיוונים, ולהגיע למסקנות הפוכות. אם אתם מעוניינים בעיקר באפקט הוויזואלי, ופשוט חייבים אחת, בוודאי שאין טעם להשקיע את הסכום הנוסף עבור הגרסה החזקה יותר. יש לה את כל הקסם החזותי של האחות החזקה מבחוץ, ומבפנים היא מצליחה להראות אפילו צעירה ועליזה יותר.

אולם אם אתם רוצים את המיטו בגלל יכולות השלדה וההגה הזריז, בשביל לחייך גם תוך כדי נהיגה ולא רק כשאתם מסתכלים עליה מבעד לחלון בית הקפה, אז גרדו את השקלים הנוספים וקנו את הגרסה החזקה. שם לפחות המנוע חזק מספיק כדי לגבות את המראה, ולא ישאיר אתכם עם חצי תאוותכם בידכם בדיוק כשהעניינים מתחממים.