וולוו S60"מאז המעבר לבעלות הסינית התחושה חיובית וממוקדת", מסביר פיטר הורבורי, ראש מחלקת העיצוב של וולוו. "יש לנו יושב ראש ובעלים חדש, והם מביאים הזדמנויות חדשות. וולוו היא שוודית ונישאר כאלה, אבל דרך העיניים הסיניות היא נראית אחרת. לא נתכנן וולוו 'סינית', אלא מכונית שוודית שתתאים לסין. צריך לזכור שגם לפני פורד היינו חלק מקבוצת ענק, והפעם יש לנו המון חופש. אנחנו מדווחים לאיש אחד ואנחנו עצמאיים".

האם זו הזדמנות להגדיל את מבחר הדגמים?
"הסינים בפירוש שאפתניים, אבל אי אפשר להגדיל סתם כך. זה עסק ואנחנו לא בגודל של אודי וב.מ.וו. ברור שאנחנו בודקים כל דגם של המתחרים ורואים אם אפשר להתחרות בו. זה לא סוד שתחום הקרוסאובר מתרחב, ואולי אפשר להוסיף דגם מתחת לוולוו XC60. יש לנו גם את השיטה של ה-XC70 (סטיישן מוגבה א.ש.), שזו דרך מהירה להתפתח ועדיין להישען על ערכי המותג. גם מכוניות קטנות אפשריות, כי מאז המיני הן כבר לא מסמנות משהו זול. פעם לא יכולנו לעשות C30, כי היא הייתה נתפסת יקרה מדי".

אגב, תהיה לה מחליפה?
"כן. אמנם עדיין לא מאמינים שזו וולוו, אבל יצרנו בסיס לקוחות שחבל לנטוש. יש לה סגנון מיוחד עם השמשה האחורית שנהיה טיפשים לאבד. אבל לא בטוח שהיא תהיה עם שתי דלתות..."

ללא פורד, איך תפתחו פלטפורמות למכוניות?
"ידענו גם בעבר לתכנן פלטפורמות משלנו, כמו עם וולוו S80 הראשונה, ואפילו פורד השתמשה בהן".

לאן יתפתח העיצוב בוולוו?
"אני רוצה שוולוו תיראה שוודית. יש המון כבוד לעיצוב סקנדינבי ונהיה טיפשים לאבד זאת. המכוניות צריכות להרגיש כמו משפחה נורמלית, כאשר לכל ילד ייחוד משלו. כשבשנות ה-90 עברנו למראה המעוגל היה צריך לעשות את המכוניות דומות, הן היו צריכות לקבל את המראה החדש ביחד כדי שאנשים יבינו שזו וולוו. עכשיו כשהשגנו זאת, אנחנו יכולים לשנות כל דגם שיהיה חדש ומודרני. כשמציגים מכוניות חדשה כל שנתיים מצפים שהיא תהיה שונה".

עד כמה תביט אחורה?
"אני בעד שימוש חכם בעבר. זה עוזר לזהות את המכוניות באופן מיידי כוולוו".

מה היחס שלך למכוניות ה"סביבתיות"? האם הן צריכות עיצוב שונה?
"הנושא הסביבתי מתבגר באופן מהיר ואני מרגיש שאנחנו נפתרים מהזנב של הפריוס. לפני כמה שנים מכונית סביבתית הייתה צריכה להיראות שונה וטויוטה צדקו כשעשו זאת. אבל כעת נראה שזה קצת ראוותני לנסוע בטויוטה פריוס ולהצהיר 'אני דואג לסביבה'. ולכן המכונית ההיברידית שלנו תהיה דומה לדגם הרגיל. אחרת, זה מאוד יקר".