ב.מ.וו סדרה 6, אז והיוםמכונית תצוגה מ-1999, ב.מ.וו Z9, הפכה בהמשך לב.מ.וו סדרה 6 הנוכחית, ואת שפת העיצוב החדשה והשנויה במחלוקת של ב.מ.וו בעידן כריס בנגל. אז, העיצוב חולל מהפיכה ויצר אוהבים ושונאים, ולעומתה ה-6 החדשה שנחשפה בתערוכת פריז כמכונית תצוגה, נראית הרבה יותר שמרנית וצפויה.

"ה-6 היוצאת לא הייתה זמן רב במבחר שלנו", מסביר אנדרס וורמינג האחראי על העיצוב החיצוני בחברה, "ולכן היא הייתה צריכה למצוא את מקומה ולהיות חדשנית. החדשה ממשיכה את קודמתה, שבינתיים כבר התבססה ובשבילנו זה צעד הגיוני".

מה אומרת ה-6 הזו על העתיד של ב.מ.וו?
"ניתן ללמוד ממנה על המחויבות לפרופורציות מושלמות בכל רכב שנעשה. זה נשמע פשוט אבל זה האתגר הגדול".

מהיכן הגיעה ההשראה למכונית?
ההשפעה הברורה באה מה-6 הקודמת, אך גם מה-CSL וסדרות ה-600 של פעם. אישית קיבלתי השראה גם מצורות גאומטריות במים. מים בתנועה יוצרים צורות מסוימות, וכשזה מגיע למשטחי מכונית זה יוצר משהו אתלטי אך אלגנטי. צריך לראותה בתנועה כדי להבין איך המשטחים משתלבים בסביבה".

זו קופה עם שתי דלתות. תהיה גרסת ארבע דלתות?
"הרעיון קיים. הראינו אותו בסין כתצוגה והוא יגיע".

נראה שאחרי מהפיכת בנגל, ב.מ.וו הולכת בכיוון שמרני יותר. למה?
"המטרה שלנו אינה לעשות מהפכות\ אלא לעשות את הדבר הנכון בזמן הנכון. הוויז'ן אפישנט דיינמיק, שהראינו לפני שנה, היא הדבר הנכון כרגע והיא מראה את הקו לכל הדגמים שלנו. זה שילוב בין משהו ריאלי ליוקרתי".

האם אינך מרגיש שמכוניות ב.מ.וו הופכות דומות מדי?
"לפני שנים רצינו להרחיב את המבחר, ואז היה הבדל גדול יותר בין הדגמים. אבל ככל שאנחנו מתקדמים אנחנו ממלאים את הרווחים ולכן ההרמוניה ביניהם חשובה. אנחנו אומרים משפחה אחת אופי שונה. ב.מ.וו סדרה 1 תמיד תיראה סימפטית וצעירה וב.מ.וו סדרה 7 תמיד תהיה אלגנטית עם נוכחות".
 
ב.מ.וו:
צילום: מנהל 
ב.מ.וו סדרה 7
 
 
האם ב.מ.וו צריכה להיות מובילה בעיצוב כמו בימי בנגל?
"אין לנו מטרה להיות מובילים בעיצוב. אנחנו רוצים ליצור את המוצר הטוב ביותר ללקוח, עם הטכנולוגיה הטובה ביותר. השאיפה היא ליצור איזון בין טכנולוגיה ואסטתיקה וכאשר זה מצליח ברור שהמתחרים יסתכלו עליו".

האם אתה מביט אחורה כדי לקבל רעיונות לגבי העתיד?
"אנחנו רוצים להתפתח בהתאם למסורת ותמיד בודקים מהיכן הגענו. לדעתי הדיון על רטרו אינו שחור ולבן. בנינו בב.מ.וו מכוניות תצוגה עם מחווה לדגמים ישנים והראינו אותם במקומות הנכונים. במובן מסוים, ה-6 החדשה היא מחווה לקופה הישנות שלנו. אני לא אוהב להעתיק את העבר אלא להשתמש בחלקים. הרעיון הוא להעביר משהו ישן למכונית חדשה, כזה שמזכיר את האהבה והתשוקה שהייתה פעם למכוניות. רטרו זה נחמד במכוניות כמו המיני ופורשה 911, אבל לא לכל מכונית יש את הרקע הזה ואז היא לא נראית מספיק אותנטית".