ארבעת הדורות הראשונים של הגולף, משמאל למעלה בכיוון השעון
בסוף 2012 או בתחילת 2013, צפוי קונצרן הרכב האירופי הגדול ביותר, להתחיל בשיווק פולקסווגן גולף דור שביעי. המטרה: להגדיל את הפער במידות ובטכנולוגיה בינה לבין האחות הקטנה, פולקסווגן פולו החדשה.
בימים אלו מתחילים ניסויים ראשונים עם אב-טיפוס של הגולף הבאה, במסלול הנורבורגרינג שבגרמניה. ובמקביל, החל לדלוף מידע לעיתונות האירופית אודות המכונית החשובה ביותר עבור פולקסווגן, שהפכה לאמת המידה אליה שואפות המתחרות בקטגוריה

כמו כל גולף לפניה, גם השביעית במספר לא תחולל מהפיכת עיצוב. היא תמשיך את הקווים של הדור השישי, אך עם מה שמסתמן כעיצוב אתלטי מבעבר, ייתכן אף עם ממד רוחב גדול מבעבר וממד גובה צנוע במקצת. בסיס הגלגלים יצמח במעט וכך גם האורך הכולל, לטובת מרווח נוסף בפנים.
גם תא הנוסעים יעודכן, אך יכלול את הקו השמרני וברור של פולקסווגן, עם "פונקציונליות מעל לכל". בחלק מהגרסאות, יותקן מסך מגע בגודל "8 במרכז הקונסולה, שלפי השמועות יופעל בדומה למסך האייפון של אפל.
הפלטפורמה
מתחת לעור, הדור השביעי ישתמש בפלטפורמה חדשה שתופיע מאוחר יותר בכ-60 דגמים וגרסאות של קונצרן פולקסווגן. ראשונה להשתמש בפלטפורמה תהיה דווקא אודי A3 הבאה. הפלטפורמה, הנקראת MQB, מהווה כיום סמן קדמי בתעשייה עם שימוש ב-65%-70% של חלקים דומים בכמה מיליוני יחידות.
אחראי הפיתוח בפולקסווגן, אולריך האקנברג, מציין בהקשר זה כי "בנוסף יחלקו עשרות דגמים וגרסאות בקונצרן מכלולים נוספים, בהם מנועים, תיבות הילוכים, מנגנוני חיבור ופתיחת הדלתות, מזגנים, מנגנוני חלונות ועוד". זאת, מתוך מטרה להוזיל את עלויות הייצור והפיתוח, כמו גם את עלויות ספקי המשנה. פלטפורמת ה-MQB מאפשרת, יותר מתמיד, לשחק עם ממדי הרוחב, הגובה והאורך כמו גם עם בסיס הגלגלים ומפשק הסרנים.
הינע ומנועים
היצע המנועים יכלול בעיקר יחידות כוח מוכרות, בהן מנועי הטורבו בנפחים שבין 1.2 ל-2.0 ליטר. מנועי הדיזל יכללו גרסאות שלושה וארבעה צילינדרים, עם הבטחה של מקורות בפולקסווגן לטכנולוגיה "שתהווה את קפיצת המדרגה הגבוהה ביותר ב-15 השנים האחרונות".
מרטין ווינטרקורן, הבוס של פולקסווגן, צוטט כאומר שפולקסווגן "תוציא את הנעת הכלאיים מהארון", עם כוונה להשקיע בתחום ולהפוך למובילה עולמית. הפלטפורמה החדשה של הגולף תוכננה להכיל פחות או יותר את כל שיטות ההינע ואספקת הכוח המוכרות: הנעה קדמית, אחורית או כפולה, הינע חשמלי והיברידי.

לפי ההערכות, גולף דור 7 עם הנעת כלאיים נטענת משקע החשמל, תוכל לנסוע 50 ק"מ לפחות במצב החשמלי. גרסה עם מנוע חשמלי בלבד נמצאת אף היא בקנה, ותצטרף לתוכניות של פולקסווגן למכור 300,000 מכוניות חשמליות מדי שנה החל מ-2018. לפי מקורות בפולקסווגן, הטכנולוגיה החשמלית כבר קיימת בקונצרן, אך עדיין נותרה שאלת המחיר, שכיום גבוה מדי לטענתם.