אודי A2 הישנה
אודי, חטיבת היוקרה של קונצרן פולקסווגן, שמה לה למטרה להפוך למובילה בתחומה. בכדי להגיע ליעד מתכננים קברניטי היצרנית להשיק מגוון דגמים חדשים – מקטן ועד גדול – במהלך שלוש השנים הקרובות. הנה עיקר החדשות:
אודי A1: הקטנה אמנם רק הושקה, אך התוכניות לגביה מבטיחות. במהלך השנה הבאה יוצגו גרסת חמש דלתות (ספורטבק), גרסת קבריולה עם גג בד רך וכמובן S1, דגם הביצועים. גרסה חשמלית ככל הנראה לא תוצע בטווח הזמן הקרוב, אך גרסת כלאיים בהחלט בתכנון.
אודי A2: באודי מתכננים "קאמבק" ל-A2, סופר-מיני בעלת מרכב אלומיניום ששווקה ללא הצלחה בין השנים 1999-2005. התכנון לגבי ה-A2 העתידית הוא להציע אמנם תצורה דומה – מעין 'מיקרו-וואן' לחמישה – אך הפעם הפלטפורמה תיוצר מפלדה, ותוצע גם בגרסה חשמלית. ה-A2 צפויה להגיע לאולמות התצוגה לקראת 2013, עם אורך משוער של 380 ס"מ וייתכן אף שגם עם אופציה נוספת, ארוכה יותר.
אודי A3: אודי תציע A3 חדשה ככל הנראה לקראת 2012, שתתבסס על פלטפורמת פולקסווגן גולף 7. הכיוון ברור: מנועים חסכוניים ונקיים יותר, קפיצת מדרגה בכל הקשור למערכות עזר ובטיחות וחידוש בדמות תצורת מרכב נוספת. כל המנועים – וכרגע מדובר על שלושה וארבעה צילינדרים בנפח 1.2-2.0 ליטר – יעמדו בתקני יורו-6 המחמירים, יצרכו דיזל או בנזין, ויוצעו בטווחי הספק שינועו בין 75 ל-300 כ"ס, זה האחרון ב-S3 הבאה. תצורת המרכב הנוספת הנשקלת עבור סדרה A3 היא שלוש קופסאות (סדאן), שמבוקשת בעיקר בשוק האמריקני. זו אמורה להצטרף לתצורות הספורטבק (סטיישן) והקבריולה. בעתיד הרחוק יותר נשקלות גם גרסאות היברידיות ואף חשמליות.
אודי RS3: בתחילת 2011 תוצע הגרסה הבכירה בסדרת A3. אודי RS3 תתבסס על ה-A3 הנוכחית, ותצויד במנוע ובגיר המוכרים מהאודי TT-RS, משמע חמישה צילינדרים-טורבו עם 340 כ"ס וגיר שישה הילוכים רובוטי כפול-מצמדים.
אודי A6: אודי תציג את הדור הבא של ה-A6 ככל הנראה כבר בתחילת 2011. היא תמוצב מתחת לאודי A8 ואודי A7 החדשות. ה-A6 תהיה ספורטיבית מבעבר, ותתבסס על פלטפורמה משותפת ל-A7. על הכוונת, כמובן, ב.מ.וו סדרה 5. הממדים יצמחו לכמעט חמישה מטרים (495 ס"מ), אך סרח העודף מלפנים יתקצר, וקו גג מעוגל יעניק למכונית הסאלון צללית ספורטיבית ודינאמית יותר. היצע המנועים יכלול דיזל בטווחי הספק הנעים בין 143 ל-250 כ"ס, ולוגמי בנזין עם 160-265 כ"ס.
אודי R4: החל מ-2013 תוצע R4 – ספורטיבית עם מנוע אמצעי שתמוצב מתחת ל-R8, ושככל הנראה תשאב ממנה לא מעט השראה עיצובית. בתכנון גם גרסה חשמלית, אך תחילה נראה יחידות כוח שגרתיות יותר – בהן 1.4 TSi עם 180 כ"ס ו-2.0 TDi עם 170 כ"ס.
אודי TT: רק לקראת 2014 נראה TT חדשה. היא תתבסס על פלטפורמת הגולף דור 7, ותהיה ארוכה במקצת מהדגם הנוכחי. ה-TT תמשיך להימכר כרודסטר או כקופה, עם מידות קצת יותר גדולות על-מנת ליצור בידול ברור יותר ביחס ל-R4.
אודי אי-טרון: הגרסה החשמלית של ה-R8. המנוע יציע 313 כ"ס, מומנט של כ-46 קג"מ ומהירות מרבית של 200 קמ"ש לפחות. המחיר ימצב את האי-טרון (E-Tron) ככל הנראה בפסגת ההיצע של אודי. חשיפה מלאה ותחילת שיווק מתוכננים לתחילת-אמצע 2011.
אודי Q3: במהלך 2011 יחל שיווקו של ה-SUV הקומפקטי של אודי. הוא יתבסס על פלטפורמת פולקסווגן גולף/אודי A3, וייוצר במפעל סיאט שבספרד.
אודי Q7: הכביש-שטח הגדול והמפואר של אודי, יגיח במהדורה חדשה לקראת 2013. פרטים רבים לא ידועים בשלב זה, למעט הכוונה להפוך אותו לקטן וקל מהדגם הקיים, במהלך דומה לזה שביצע אחיו התאום פולקסווגן טוארג. צפו גם להיצע מנועים קטנים וחסכוניים יותר.