שברולט קרוז חשמלית (מימין) ואחותה התאומה דייהו לאצ'טי
שברולט קרוז, המשפחתית הקומפקטית של ג'נרל מוטורס, תשתתף החל בחודש אוקטובר בניסוי דינמי. הניסוי, שמטרתו לבחון את יעילותה של הנעה חשמלית ברכב משפחתי, יתבצע תחילה בדרום-קוריאה, שם מיוצרת הקרוז לצד תאומתה הקוריאנית, דייהו לאצ'טי.
הקרוז החשמלית מצוידת במנוע המספק 200 כ"ס, ומאיץ אותה ל-100 קמ"ש בתוך 8.2 שניות בלבד, מהיר משמעותית מקרוז עם מנוע בנזין. המהירות המרבית עומדת על 165 קמ"ש. לפי ניסוי מעבדה שביצעה ג'נרל מוטורס, הקרוז תוכל לנוע עד 160 ק"מ בין טעינות, תוך שהיא עושה שימוש במצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 31 קילו-וואט שעה. את המצברים והמנוע החשמלי מספקת חברת LG הקוריאנית, שמספקת את מערכת החשמל גם במכונית הכלאיים של ג'נרל מוטורס, שברולט וולט.
מהנדסי LG מעריכים כי טעינה מלאה של המצברים תארוך בין שמונה ל-10 שעות משקע ביתי (220V), ומסבירים כי חלק ממטרות הניסוי הדינמי, הן לבדוק לא רק את טווח הנסיעה המרבי האפשרי, אלא גם למצוא דרכים לבצע טעינה מהירה יותר.
שברולט קרוז החשמלית לא צפויה להגיע לייצור סדרתי, אך תשמש את ג'נרל מוטורס בפיתוח מכוניות חשמליות עתידיות. לצורך כך הניסוי יתרחב בסוף השנה גם לערים גדולות נוספות מחוץ לדרום-קוריאה.