פורד פוקוס ST. באולמות התצוגה בראשית 2012
פורד תציג בתערוכת פריז (2-17 באוקטובר) את הפוקוס ST, גרסת הביצועים של פורד פוקוס החדשה. מדובר בדגם שחובבי הרכב יצפו לו, עם מנוע 2.0 ליטר מוגדש טורבו שמספק לא פחות מ-250 כ"ס. יחידת הכוח, ממשפחת ה"אקו-בוסט" (EcoBoost) החדשה, מחליפה את מנוע ה-2.5 ליטר המוגדש של וולוו שהציעה פורד פוקוס ST הקודמת, אז עם 225 כ"ס "בלבד".
פורד לא מפרסמת נתוני ביצועים של הגרסה החדשה, שמוגדרת בינתיים כאב-טיפוס לתצוגה. ה-ST הקודמת האיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.8 שניות ולמהירות מרבית של 241 קמ"ש, ונראה כי הדגם החדש, שיצוייד אף הוא בתיבת שישה הילוכים ידנית, ישפר את הנתוני הללו. ה-ST הוצעה בשני הדורות הראשונים של הפוקוס, אך מעולם לא הגיעה לישראל. תחילת השיווק שלה באירופה וארה"ב צפויה בראשית שנת 2012, אז גם נדע אם חברת דלק מוטורס תפתיע, ותחליט לשווקה בישראל. אם זה יקרה, היא תפגוש כאן יריבות כמו פולקסווגן גולף GTI (עם 210 כ"ס) ורנו מגאן ספורט החדשה, שנחתה זה עתה בישראל ומציעה 250 כ"ס ממנוע 2.0 ליטר.

פורד כאמור לא חושפת מפרט מלא של הספורטיבית החדשה, ומתמקדת בהודעה לעיתונות בחשיבות הרבה של פלטפורמת C, שתשמש אותה ללא פחות מ-10 מכוניות חדשות. הפלטפורמה הקומפקטית, שלראשונה תהיה משותפת למכוניות פורד בכל העולם, תהיה אחראית למכירות של שני מיליון מכוניות בשנה עד שנת 2012, מה שממחיש את חשיבותה לקונצרן הענק.
פורד החלה את השקת הדור השלישי של הפוקוס בתערוכת דטרויט בחודש ינואר. אז הוצגו דגמי סדאן והאצ'בק, שיגיעו לישראל בראשית שנה הבאה, ובחודש מרץ 2010 הצטרפה אליהם גם הסטיישן השימושית. זו האחרונה צפויה אף היא להגיע לישראל, ותחליף כאן את אחת ממכוניות הסטיישן היחידות שנמכרות בהיקף משמעותי. בתערוכת ז'נבה הבאה, ב-2011, פורד צפויה להוסיף לשלוש הגרסאות הללו גרסת האצ'בק נוספת, הפעם עם שלוש דלתות. ה-ST, לפחות לפי מכונית התצוגה והמצב בעבר, תהיה זמינה במרכב חמש דלתות. בשלב זה עדיין לא ידוע מתי, אם בכלל, תוצג גרסת קופה-קבריולה חדשה לפוקוס.