דודג' דוראנגו הבא כבר קרוב
דודג', הזרוע הספורטיבית (ועד ליצירת מותג "ראם", גם המסחריות) מבית קרייזלר, צפויה לחשוף בשבועות הקרובים את הדור השלישי לדוראנגו (Durango). רכב השטח הגדול יתבסס הפעם על פלטפורמת ג'יפ גרנד צ'ירוקי, לאחר שבדור הקודם היה זה קרייזלר אספן (Aspen) שחלק איתו מכלולים. וזה אומר שהדוראנגו ייהנה מאחת מהפלטפורמות הטריות ביותר של קונצרן קרייזלר. הגרנד צ'ירוקי החדש הוצג בתערוכת ניו-יורק בשנת 2009, ושיווקו החל לפני חודשים ספורים.
הדוראנגו החדש צפוי להציע עיצוב מודרני מבעבר, אם כי בדודג' מספקים לכך רק רמזים: בשלוש התמונות הרשמיות שפורסמו בשלב זה, נראים חלקים מהחרטום, יחידת תאורה אחורית ותמונת פרופיל-צד חלקית. הדוראנגו צפוי לקבל את מנועי הגרנד צ'ירוקי, בהם יחידת V6 בנפח 3.6 ליטר עם 284 כ"ס ומנוע ההמי הוותיק, V8 בנפח 5.7 ליטר ו-365 כ"ס. בשלב זה לא ידוע אם הדוראנגו מיועד גם לאירופה, שכן אז הוא צפוי לקבל גם את גרסת ה-V6 טורבו-דיזל, לה נפח של 3.0 ליטר והספק של 218 כ"ס.
דודג' הציגה את משפחת הדוראנגו לראשונה בשנת 1998, כמחליף לרכב בשם ראם-צ'ארג'ר, ששיווקו הופסק חמש שנים קודם לכן. הדור הראשון שווק עד לשנת 2004, אז הוחלף על-ידי הדור השני שמשווק כיום, ומבוסס כאמור על האספן. הדור השלישי יערוך הופעת בכורה מקוונת בשבועות הקרובים, ומיד לאחר מכן שיווקו יחל בארצות הברית. הדוראנגו הקודם לא שווק בישראל, ובשלב זה לא ידוע על תוכניות לשיווק הדור השלישי.