רופרט שטדלר, יו"ר אודי, עם ה(ביג-)בייבי החדשהאחרי ההדלפה והמידע הראשוני, השיקה אודי אתמול בערב את ה-A7 החדשה ועכשיו אנו יכולים להביא לכם את המידע המלא. ובכן בהתאם לציפיות, אכן מדובר במכונית גדולה – אורך 497 ס"מ (3 ס"מ פחות מב.מ.וו 5 GT, שכמובן מבוססת על סדרה 7 למרות כינוייה) ורוחב 191 ס"מ (ס"מ אחד רחב מהב.מ.וו). הגובה, לעומת זאת, נמוך משמעותית, רק 142 ס"מ לעומת 156 ס"מ בב.מ.וו GT. לעומת זאת, ממדים אלו קטנים משמעותית משל האודי A8 – הפרש של 16 ס"מ באורך – וגם בסיס הגלגלים קצר יותר, 291 ס"מ לעומת 299. אודי מתגאה בתא מטען גדול – 535 ליטרים – כאשר הדלת החמישית מספקת גישה נוחה אליו. קיפול המושבים האחוריים – שניים בלבד, כפי שכבר סיפרנו אתמול – מגדיל את נפח המטען ל-1,390 ליטרים מכובדים.
ה-A7 תצא לשוק עם ארבעה מנועים, כולם V6. שני מנועי הבנזין מגיעים עם הנעת קוואטרו ותיבת S-טרוניק כפולת מצמדים עם 7 הילוכים: 2.8 ל' אטמוספרי עם 204 כ"ס, ו-3.0 TFSI בעל מגדש-על ו-300 כ"ס. מנוע הדיזל הבסיסי – שיצטרף להיצע מעט אחרי השקת המכונית – הוא 3.0 ל' TDI עם 204 כ"ס, אותו ניתן לקבל עם הנעה קדמית ותיבת מולטיטרוניק רציפה או בהנעת קוואטרו עם תיבת S-טרוניק. המומנט המירבי, 40.8 קג"מ בגרסת הנעה קדמית ו-45.9 קג"מ בגרסת קוואטרו, מתקבל כבר ב-1,250 סל"ד.
גרסת ההנעה הקדמית חסכונית במיוחד: היא צורכת רק 5.3 ל' לכל 100 ק"מ (18.9 ק"מ/ל') ופולטת 139 גרם CO2 לק"מ בלבד. מנוע הדיזל החזק יותר מספק 245 כ"ס מאותו נפח של 3.0 ל', והוא מגיע, כמו מנועי הבנזין, רק עם הנעת קוואטרו ותיבת S-טרוניק. כל גרסאות הקוואטרו מקבלות את ההנעה החדשה שהופיעה קודם לכן ב-RS5, המתאפיינת בדיפרנציאל מרכזי מהיר תגובה המסוגל להעביר עד 70% מהכוח לגלגלים הקדמיים ועד 85% לאחוריים, בהתאם לצורך. החלוקה הבסיסית היא 40-60 לטובת הגלגלים האחוריים, כדי לקבל ניהוג בעל אופי ספורטיבי. כאופציה ניתן לקבל דיפרנציאל אחורי "ספורט" אקטיבי היודע לחלק את הכוח בין הגלגלים לפי הצורך, תוך הגברת הכוח לגלגל החיצוני בעת פניה.
המיתלים הבסיסיים כוללים קפיצי פלדה, עם שתי אופציות ספורטיביות – "ספורט" ו"קוואטרו" הקיצונית יותר – המציעות הנמכה והקשחה של המיתלים. כאופציה נוספת אפשר לבחור במיתלי אוויר עם בולמים אדפטיביים, המאפשרים שינוי גובה הנסיעה לפי המהירות או בחירת הנהג.
בין שלל מערכות העזר המתקדמות (הרשימה באמת ארוכה מכדי לפרט) בולטת אופציה חדשה לתצוגה עילית, בקרת נתיב אקטיבית שמתקנת בעצמה סטיה מהנתיב, וסיוע לחניה עם תפעול אוטומטי של ההגה בסיוע חיישנים אולטראסוניים לזיהוי מקומות חניה פנויים.
השיווק בפועל של ה-A7 יחל בסתו הקרוב, במחירים – באירופה – החל מ-51,650 אירו.