פרארי 458 צ'לנג'
פרארי חשפה אתמול (ד') את גרסת המירוצים של ה-458 איטליה. מכונית הספורט הקטנה של פרארי תכונה בגרסה זו 458 צ'לנג' (Challange, אתגר), ומיועדת רק למסלול המירוצים. גרסה עם רישוי לכביש, שתכונה צ'לנג' סטראדלה (Challange Stradale, אתגר כביש), צפויה להיחשף בתוך מספר חודשים.
הצ'לנג' מחליפה את ה-360 צ'לנג' הוותיקה, ותשתתף בעיקר בליגות פרארי המתקיימות ברחבי העולם. במירוצים אלה, כל המכוניות זהות במפרטן הטכני. במקרה של ה-458, מדובר במנוע V8 בנפח 4.5 ליטר המגיע ללא שינוי מהדגם הסדרתי, ויספק 570 כ"ס ב-9,000 סל"ד ו-55 קג"מ ב-6,000 סל"ד. גם תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמד מגיעה מהדגם הסדרתי, אך תציע יחסי העברה מותאמים לנהיגת מסלול.
פרארי לא מפרסמת נתוני ביצועים של המכונית, אך ניתן לשער שהם דומים ל-458 איטליה: 3.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית של 325 קמ"ש. הצ'לנג' תציע משקל עצמי מופחת (נתון רשמי לא פורסם), תודות לשימוש נרחב יותר בסיבי פחם ובפוליקרבונט מסוג לקסאן. כיול המתלים למסלול כולל קפיצים קשיחים יותר (כולל הנמכה של 30 מ"מ), בולמים יעודיים, צמיגי סליקס וחישוקי "19 עם פתיחה מהירה. מערכת הבלימה, מתוצרת ברמבו, זהה לזו של מכונית הניסוי 599XX, כך פרארי.
האיטלקים מספרים עוד כי ל-458 צ'לנג' דיפרנציאל אחורי אלקטרוני ובקרת יציבות, שהותאמו למסלול ויציעו שתי תוכניות לבחירת הנהג: מסלול יבש או מסלול רטוב. עוד נמסר כי במבחן פנימי שביצעה היצרנית במסלול פיוראנו, הצליחה הצ'לנג' החדשה להשיג זמן הקפה מהיר בשתי שניות מקודמתה, ה-360 צ'לנג', שיפור משמעותי מאוד בעולם המירוצים.