טאלבו 105. האם המותג יחזור בקרוב?האם פיג'ו תחזיר לחיים את טאלבו? כבר לפני כשנתיים החלו לצאת שמועות מקרב הנהלת קונצרן PSA (פיג'ו-סיטרואן) בדבר הצורך במותג זול ופשוט יותר, שייועד למדינות מזרח אירופה ולשווקים "מתפתחים" נוספים. ההצלחה של דצ'יה מבית רנו מן הסתם לא נעלמה מעיניהם, והשם טאלבו הועלה מן האוב. המשך ייצור מכוניות עתיקות במונחי עולם הרכב כמו גרסאות של פיג'ו 206 או סיטרואן C3 דור-ראשון מיצה עצמו, ובדיוק כמו סקודה בקונצרן פולקסווגן ודצ'יה ברנו, נדרש מותג חדש שבסיסו מודרני, מתקדם והעומד בכל התקנים הנדרשים כיום, אך יחד עם זאת יימכר בזול הודות להוצאות תכנון וייצור מינימאליות.

לפני ימים אחדים הביא העיתון הספרדי La Voz de Galicia ציטוט של נשיא PSA פיליפ ווארין, לפיו המותג עומד לחזור, בין היתר בשל הפשטות והעלויות המינימאליות הנדרשות מצד הקונצרן בכדי להציע מותג "חדש" המתבסס על מוצרי המדף בקונצרן. השמועות טוענות כי הצלחת הטאלבו סמבה והורייזן באירופה עדיין זכורה לטוב, וכי בהחלט ייתכן שייעשה שימוש חוזר בשמות אלו, לקראת הקאמבק. אין בידינו כרגע כל פרט נוסף, מעבר להשערה שכבר במהלך 2012 נראה את החייאתו של המותג. לכל חובבי הקלאסיקות ויצירות הפאר של עולם הרכב, נאלץ לבשר שחזרתו של השם טאלבו תיעשה מהנקודה בה נעלם – קרי: מותג עממי וזול, ולא יצירות הפאר שראינו במחצית הראשונה של המאה הקודמת.
ההיסטוריה על רגל אחת
ב-1992 נקבר המותג טאלבו סופית עם הפסקת ייצור טאלבו אקספרס (אחות תאומה של פיאט דוקאטו ופיג'ו J5). זאת, לאחר שב-1986 כבר חדל להופיע על מכוניות נוסעים. במקור זהו שם המותג האנגלי שניתן על-ידי הרוזן משרוזבארי – צ'ארלס צ'טווינד-טאלבו – למכוניות קלמנט-באיוארד הצרפתיות, אותן החל לייבא לאנגליה ב-1903.
שנתיים מאוחר יותר החלה החברה של טאלבו להרכיב מכוניות באנגליה, מחלקים שיוצרו ויובאו מצרפת תחת השם טאלבו. הרומן הבריטי-צרפתי שהיווה בסיס למכוניות טאלבו על נגזרותיה במשך השנים, נמשך עד אמצע שנות ה-50, כאשר בדרך רושם המותג כמה וכמה פרקים מהמפוארים ביותר בתעשיית הרכב, בעיקר תחת השם טאלבו-לאגו, לאחר שהמותג הצרפתי עבר לידי איש העסקים הבריטי אנטוני לאגו.
תקצר היריעה מלתאר את כל מהלך השתלשלות העניינים סביב לשם, המזוהה בעיקר עם צרפת, כיום, אך עם רכישת החברה על-ידי סימקה הצרפתית ב-1958, שנרכשה בעצמה על-ידי קרייזלר ב-1968, הפך השם טאלבו למזוהה יותר ויותר עם מכוניות עממיות וזולות.
ב-1978 נרכשה חטיבת קרייזלר האירופאית, שטאלבו היתה חלק ממנה, על-ידי פיג'ו – כאשר חטיבת קרייזלר שנותרה באנגליה המשיכה להריץ את מכוניותיה (העממיות) תחת השם טאלבו. הטאלבו האחרונה שתוכננה , שאמורה הייתה להיות משפחתית זולה שתשווק תחת השם אריזונה, שווקה לבסוף תחת השם פיג'ו 309, ומותג טאלבו הלך לעולמו.