פורשה. מחליפה מנהליםבשבוע שעבר הודיעה פורשה על חילופי גברי בהנהלתה. היו"ר הנוכחי, מיכאל מאכט יעבור משטוטגרט, שם ממוקם מטה החברה, לוולפסבורג – העיר של פולקסווגן – ויקבל תחת אחריותו את מערך הייצור האדיר של הקונצרן. התאריך שנקבע הוא ה-1 באוקטובר, כאשר באותו היום ייכנס מחליפו – מתיאס מולר – לתפקידו החדש כיו"ר יצרנית מכוניות הספורט החשובה והרווחית בעולם.

מאכט נחשב כבן טיפוחיו של קודמו וונדלין וידקינג שהוביל מאז 1993 באופן הנחשב כיום כמזהיר את פורשה עד למעמד של מפלצת המנסה להשתלט על פולקסווגן, מהלך שכישלונו הוביל להדחתו תוך מתן פיצויים שערורייתיים. מאכט נשלף מתפקידו כמנהל הייצור בפורשה להחליף את פטרונו, והצליח לנווט את הספינה הפגועה בקור רוח אל חוף מבטחים.

"לאחר אינספור שיחות שניהלתי עם מולר אני משוכנע שהוא מתאים לתפקיד לא רק ביכולותיו המוכחות בניהול, אלא גם ביכולתו לשמר את הייחוד של פורשה כיצרנית עצמאית תחת הכנפיים החדשות המחפות עליה" הסביר אווה הוק (Uwe Hueck), חבר דירקטוריון פורשה הנחשב לאחד האנשים החזקים בחברה. גם וולפגנג פורשה, נציג המשפחה בקונצרן, מרעיף שבחים על מולר ומדגיש נקודות דומות לדברי הוק.

מולר, בן 57, הועסק עד כה בפולקסווגן ומילא שם מספר תפקידי ניהול בכירים כאשר האחרון שבהם היה ניהול תכנון הייצור, אחריות על מנהלי המוצרים ו"משפחות" המכוניות בפולקסווגן. מתיאס מולר נחשב איש של מספרים, בעל מוח אנליטי חריף ויכולות ארגון מעולות. בשלוש השנים בהן מילא את תפקידו האחרון גרף שבחים בתוך ומחוץ לקונצרן. הוא נחשב גם, לא פחות חשוב, כאיש של פרדיננד פייך, הבוס הגדול של כל הקבוצה.

תפקידו של מולר אינו פשוט; בין היתר עליו לנהל את תהליך ההטמעה של פורשה אל תוך קונצרן פולקסווגן, תהליך האמור להפוך את פורשה במהלך השנה הבאה ליצרנית ה-11 בקונצרן. מעבר לתסבוכת המשפטית ופיננסית שבתהליך מדובר ביצירת שיתופי פעולה טכנולוגיים ואחרים תוך איבוד חלק מהעצמאות שהיתה לפורשה כיצרנית העומדת בפני עצמה, יחד עם ניצול נכון ויעיל של הגב האחורי האדיר שיש לקונצרן האם, כולל הכנסת נהלי עבודה ושיתופי פעולה חדשים לחברה.