בעוד כחודשיים, בתערוכת מוסקבה באוגוסט, תציג פורד לראשונה את המונדיאו אחרי מתיחת-פנים ראשונה. חלק מהשינויים כבר החלו להתבצע עוד קודם לכן, עם הצגת מנועים חדשים בתערוכת ז'נבה האחרונה – אבל עכשיו יש עדכון עיצובי, קצת הזרקת טכנולוגיה חדשה, ועוד חידושים בתחום ההנעה.
בצד החיצוני, מתיחת-הפנים ניכרת (אם כי לא בקלות) באמצעות שבכה קדמית חדשה עם שלושה פסי-כרום, כונס תחתון בעל צורה שונה, ופסי תאורת LED קבועה מעל פנסי הערפל הצידיים. מאחור השינויים עוד יותר קשים לזיהוי, וגם כאן נמצא פנסי LED חדשים. מה כן חדש בצד המכני? ובכן אל מנוע ה'אקובוסט' 2.0 ל' טורבו עם 203 כ"ס, עליו כבר סיפרנו לכם, מצטרפת גרסה חדשה וחזקה יותר של אותו מנוע, עם 240 כ"ס. שני מנועי האקובוסט מוצעים כסטנדרד עם תיבת פאוורשיפט כפולת מצמדים עם 6 הילוכים (אשר מוצעת כאופציה עם חלק ממנועי הדיזל).
גם בתחום הדיזל יש מנוע חדש בפסגת ההיצע – 2.2 ל' בהספק של 200 כ"ס. יחד עם המנועים החדשים מגיעות מערכות 'אקו' חדשות, המוצעות כאופציה ומיועדות להפחתת פליטת CO2, כגון בלימה רגנרטיבית ומערכת השולטת על פתחי השבכה הקדמית כדי להקטין את זרימת האוויר דרך אזור המנוע, לצמצום הגרר האווירודינמי.
המונדיאו מתוחת-הפנים מקבלת מערכות עזר חדשות, בחלקן כאלו העורכות הופעת בכורה בפורד, כמו בקרת סטיה מנתיב ותפעול אוטומטי של אור גבוה ונמוך, ואחרות שכבר הוצגו בגרסאות המתוחות של ה-S-מקס והגלאקסי – התראת שטחים מתים, מצלמה אחורית ועוד.
שיווק פורד מונדיאו המעודכנת יתחיל באירופה בספטמבר הקרוב, ומן הסתם גם אצלנו סמוך למועד זה – אם כי רוב העדכונים המכניים אינם רלבנטיים עבורנו.