פולקסווגן פולו סדאן הבאהפולקסווגן פולו החדשה, מכונית השנה באירופה וגם 'מכונית השנה העולמית' לשנת 2010, תרחיב את היצע דגמיה, ותכלול גם גרסת סדאן שנחשפה לאחרונה באיור ראשון.

במסגרת הוספת תא המטען מאחור (נפח וגודל טרם פורסמו) בסיס הגלגלים יקבל הארכה של 50 מ"מ, בכדי לאפשר מרווח משופר ליושבים מאחור. מתחת למנוע ניתן יהיה לבחור בין מנוע ה-1.6 ליטרים בנזין הוותיק של הקונצרן (105 כ"ס) ובין גרסת TDI טורבו-דיזל, עם 105 כ"ס ממנוע ה-1.9 ליטרים. המכונית תוצע עם תיבת חמישה הילוכים ידנית, אך ב- פולקסווגן לא שוללים הצגת גרסת DSG לרמת הגימור הגבוהה. לפחות כרגע נראה כי שידוך שכזה יופיע רק בצמוד למנוע הדיזל.

לעת עתה מכוונת גרסת הסדאן של פולקסווגן פולו רק לשוק ההודי, שם תזכה לשם וונטו ("רוח" בספרדית ובפורטוגזית) המוכר ממקומותינו כגרסת הסדאן לדור השלישי של פולקסווגן גולף. השיווק יחל בחודש יולי השנה, כאשר 25,000 יחידות צפויות להמכר עוד ב-2010. מצד אחד, הואיל ולא ברור אם תוצע מערכת בקרת יציבות (ESP) למכונית, סיכויי הגעתה לישראל לוטים בערפל. מצד שני, פולקסווגן שואפים להגדיל את מגוון רכביהם בארה"ב, בעיקר נוכח הפיאסטה סדאן המתקרבת והולכת ומאזדה 2 סדאן, כך שייתכן ונהגי המוניות הישראליים לא יצטרכו לחכות עוד הרבה זמן...