יונדאי אלנטרהיונדאי חשפה היום (יום ה') בתערוכת בוסאן בדרום קוריאה את האלנטרה החדשה (שגם נקראת אוואנטה Avante בשווקים מסוימים). וכפי שכבר ראינו בתמונות הריגול שחשפנו בפניכם לאחרונה, המכונית שונה מאוד מהאלנטרה שהכרנו ודומה למדי לזו הנמכרת בארה"ב ושלא הגיעה אלינו בשל העדר תקינה אירופית. אבל עם האלנטרה החדשה הסיפור שונה ויונדאי מתכננת להעביר את המכונית את התקינה הנדרשת כך שהפעם היא כן תגיע אלינו.

בכל הנוגע לעיצוב קשה שלא לשים לב לדימיון הרב שקיים בינה לבין האקסנט החדשה (שנמכרת בשווקים מסוימים כוורנה Verna). זו הוצגה בתחילת בשבוע בתערוכת בייג'ין שבסין, תיוצר בסין ותימכר שם. אלינו, האקסנט הזו לא תגיע, אלה גרסה אחרת שטרם הוצגה. אבל לא באנו לדבר על האקסנט אלא על האלנטרה, אז נציין שעל פי צו האופנה לזו צלילית של מכונית קופה, פנסי HID (ר"ת: High Intensity Discharge) מלפנים ולד מאחור.
יונדאי אינה חושפת את תמונות הפנים של האלנטרה החדשה, אך טוענת שלמכונית החדשה יהיו לא מעט פרטי איבזור שאינם קיימים אצל המתחרות, כגון: חימום למושב האחורי ותאורת פנים ייחודית.

בדור החמישי של האלנטרה מציגה יונדאי גם מנוע 1.6 חדש בעל הזרקה ישירה (GDI) המפיק 138 כ"ס ומומנט של 17 קג"מ. המנוע משודך לתיבה אוטומטית בעלת 6 הילוכים שבעזרתה – טוענים ביונדאי – לחיסכון של כ-10% ביחס למתחרות הישירות.

"יותר מ-6 מיליון מדגמי יונדאי אלנטרה/אוואנטה נמכרו מאז הושק הדגם הראשון ב-1990 ואנחנו בטוחים שהאלנטרה החדשה תגדיר מחדש את סגמנט המשפחתיות בעולם" אמר סטיב יאנג (Yang) נשיא ומנכ"ל החטיבה העסקית הגלובלית של יונדאי.
מכירות יונדאי אלנטרה החדשה יחלו בקוריאה במחצית השניה של 2010, כאשר שאר העולם יקבלה בהמשך.