הדור החמישי של יונדאי אלנטרה מתקרב לייצור. הדור הנוכחי של האלנטרה לא זכה לתקינה אירופית ולכן נעדר מהשוק הישראלי. עם הדור החדש זה יהיה כנראה סיפור אחר שכן יונדאי מתכננת להעביר את המכונית את התקינה הנדרשת. תאריך היעד להצגת האלנטרה החדשה עומד על תחילת 2012 – תאריך התואם את ציפיות היבואן עימו דיברנו בעבר.

לא הרבה ידוע על האלנטרה החדשה ובכל זאת נוכל לספר כי היא מבוססת על הפלטפורמה הקיימת המשרתת את היונדאי i30 וקיה פורטה. מגוון המנועים יכלול את ה-1.6 ליטר ו-2.0 ליטר בנזין שישודכו לתיבות ידניות (בחו"ל) או לתיבות אוטומטית (בארץ). גרסאות דיזל תוצענה בחו"ל וייתכן ואף האלנטרה תהיה הראשונה ליהנות ממנוע ה-R בעל הגדישה הדו-שלבית (עם מגדש בלחץ נמוך ומגדש בלחץ גבוה). מנוע זה הוצג לראשונה ב-HED-5 i-Mode קונספט (תערוכת ז'נבה 2008) ושודך אז לתיבה אוטומטית חדשה בעלת 6 הילוכים, תיבה שכבר משרתת כלים בארסנל של קונצרן יונדאי/קיה כמו בדגמי היונדאי סנטה פה וקיה סורנטו.
גרסאות היברידיות כבר הוצגו בדגמי קונספט שונים בתקופה האחרונה, אפילו ברכב תצוגה על בסיס הדור הנוכחי של האלנטרה עם גרסת גז היברידית, אולם לא בטוח שאלה ימצאו את מקומם לדור החדש של האלנטרה.