"המכונית הזו מאוד מציאותית" אומר לי טוני היגל האחראי על ה'אקטיב-E' של ב.מ.וו, שהוצגה בתערוכת ז'נבה האחרונה וגם הופיעה בתערוכת אוטומטור שנסגרה לפני מספר שבועות. לדבריו, מ-2011 היא תהיה אצל לקוחות רגילים וכמו במיני-E, תחילה היא תצא לניסוי רחב היקף של כ-600 כלים אצל לקוחות נבחרים ורק אח"כ תוצע לקהל הרחב.

האם אתם רואים בזה פרויקט עם פוטנציאל מסחרי?
"המכונית היא למבחנים אבל המרכיבים, המנוע והמצברים, יגיעו לרכב העירוני העתידי שלנו שמכונה 'מגה-סיטי'".

האם אתם מסתכלים על רכב חשמלי כעל עירוני?
"כן. אנחנו רואים בו רכב לסביבה אורבאנית או לפרברים. ואם רוצים לצאת לחופשה אז אנחנו חושבים על פתרונות כמו להשאיל ללקוח X5 או סטיישן".

מה למדתם מפרויקט המיני-E?
"אנשים הסתדרו טוב מאוד עם הרכב בסביבה אורבאנית. הם למדו שהם לא עושים יותר מ-30 ק"מ ליום ושמספיק לטעון אותה פעמיים בשבוע. הם התלוננו שהמצברים תפסו את המושב האחורי ואת תא המטען אז שיפרנו את החבילה בב.מ.וו אקטיב-E".

האם היא באמת תרגיש כמו ב.מ.וו?
"בהחלט. יש לנו חלוקת משקל שווה בין הקצוות, מומנט מיידי ותאוצה מצוינת".

אבל המהירות המרבית אינה מבריקה...
"זו מכונית אורבאנית אז אין צורך במהירות. השתמשנו בהילוך אחד אז אין לנו טווח מהירויות וברכב חשמלי מאבדים יעילות במהירות גבוהה. אבל זה עדיין מרגיש דינאמי".

מה אתה חושב על המודל של בטר פלייס?
"זה מעניין אבל יש מגבלות. חבילת המצברים שהם רוצים להחליף בדקות יוצרת מגבלה. היא גדולה מדי ומפריעה לעיצוב. זה גם יוצר מצבר סטנדרטי ומקפיא את הפיתוח וזה תחום שזז מאוד מהר. זה גם אומר שצריך יותר מצברים ממכוניות שנעות על הכביש וכרגע זה החלק היקר ביותר במכונית. אם זה יועמס על מחיר המכונית, זה יהפוך אותה יקרה. לדעתי רוב הלקוחות לא יצטרכו החלפה שכזו".

לאן יתפתח לדעתך האקטיב-E שלכם?
"אנחנו מדברים על מכוניות קטנות יחסית לעיר, אבל לא סמארט אלא כאלה עם 4 מקומות ותא מטען".