כפי שסיפרנו לכם לפני שבועות ספורים ב'יוניון מוטורס', יבואנית טויוטה, החליטו לחדש את יבוא האוריס, האחות הקומפקטית של טויוטה קורולה. שיווקה של המכונית הקומפקטית הופסק בסוף השנה שעברה הן בשל התייקרותה ובייחוד בשל חוסר החיבה של עם ישראל לתיבה הרובוטית. אבל בזכות השוק הטורקי וטעמו הדומה למדי לשוק הישראלי, החלו שם בייצור גרסה אוטומטית לאוריס.

חטיבת כוח זהה לזו שנמצא בקורולה: 1.6 ליטר, 124 כ"ס וארבעה הילוכים. מבחינת הביצועים, אזי נתון ההאצה למאה (11.9 שניות) זהה אך המהירות המרבית באוריס עדיפה על זו המתקבלת בקורולה (190 קמ"ש לעומת 183 קמ"ש).

טויוטה אוריס תגיע אלינו רק בגרסת ה-GLI המאובזרת יותר ותעלה כמו הקורולה המקבילה, כלומר 126,000 שקלים. היא תכלול בקרת אקלים ומערכת שמע (אך לא חישוקים קלים) ותהיה מצוידת מעט יותר מאחותה המשפחתית. ההבדל העיקרי הוא קיפול מראות חשמלי ו-7 כריות אוויר (לעומת 4 בקורולה).

בסוכנות המקומית מצפים למכור כ-1,400 כלים כאלה כבר השנה. לא מעט בהתחשב במשבר קריאת התיקון שפקד היצרנית, אבל זו רק ההתחלה. לקראת סוף השנה צפויה לנחות בארץ גם הגרסה ההיברידית של האוריס, כדי להציע אלטרנטיבה מוזלת לטויוטה פריוס ולעמוד ראש בראש מול הונדה אינסייט. כך שבשנה הבאה צפויה האוריס לקבל תנופה חזקה עוד יותר.