דודג' וויפר במהדורה מוגבלתלא להאמין, אבל דודג' וייפר מסתובבת בכבישי העולם כבר כמעט שני עשורים. מכונית הספורט אשר החלה דרכה כרכב תצוגה בתערוכת דטרויט 1989, ללא כוונות לייצור סדרתי, יורדת מפס הייצור לאחר הצלחת מכירות מדהימה (בשנת 2008 היא זכתה לחצות את קו 25,000 היחידות!) – ויש אף שיגידו בטרם עת – במסגרת קיצוץ העלויות והאיחוד עם פיאט. כבר בשנה שעברה הודיע יו"ר קרייזלר החדש, סרג'יו מרקיונה (מי שהיה מנכ"ל פיאט בשנים האחרונות), כי דגמים בלתי רווחיים של קרייזלר ודודג' ירדו מפס הייצור, ביניהם הוייפר וה-PT קרוזר, אך הוייפר "תזכה לכבוד הראוי לה".

ובכן, הכבוד הזה הוא 50 יחידות במהדורה מוגבלת, ובשלוש וורסיות: קופה (20 יחידות), רודסטר (18 יחידות) והיתר מגרסת ACR הקרבית (American Club Racer). המהדורה האחרונה של הוייפר זו תזכה לשם הצפוי Final Edition, ותתאפיין בצבע חיצוני אפור המדמה מראה של סיבי פחמן, יחד עם שילוב של אדום בוהק סביב כונס האוויר מלפנים, בפתחי האוויר בצדדים וגם על הבלמים.

מבחינה מכאנית אין בוייפר האחרונה כל שינוי. מתחת למכסה ישכון אותו מנוע V10 בן 8.4 ליטרים המנפק 600 כ"ס ו-77.4 קג"מ. זמן ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש הוא 3.8 שניות, כאשר המאוץ המסורתי לרבע מייל יגיע לאחר 11 שניות בלבד. המהירות המרבית עומדת על למעלה מ-325 הקמ"ש. במהלך חייה הארוכים זכתה הוייפר לשבור שיאים רבים, ובשנים האחרונות גרסת ה-ACR אף החזיקה בתוצאה המהירה ביותר למכונית סדרתית בנורבורגרינג. בעיני האמריקאים מדובר באייקון ענק, ולמרות שבאירופה היא לא זכתה לאותה הערכה והצלחה, היא עדיין תחסר לחובבי רכב בכל העולם. כן, גם לנו.