עוד שיא לוייפר ACR

דודג' לוקחת חזרה את שיא המסלול בלגונה סקה למכוניות סדרתיות

תקופה זו אינה מזהירה במיוחד עבור מותג דודג' בכלל ועבור הוייפר בכלל, ממנו ניסתה קרייזלר להפטר כדי לצמצם ולייעל את היצע הדגמים. אבל הוייפר חיה וקיימת – ואתמול הצליחה גרסת ACR האולטרא-קרבית לשבור עוד שיא. תזכורת: הוייפר ACR קבעה בנורבורגרינג הקפה מהירה יותר מניסאן GT-R, קורבט ZR-1 או פורשה 911 טורבו, ולמעשה עד לא מכבר החזיקה שם בשיא למכוניות חוקיות-סדרתיות עד שזה נשבר באוגוסט על-ידי האפולו של גומפרט.
ובכן באופן מקרי, עד אוגוסט החזיקה הוייפר גם בשיא למכוניות סדרתיות של מסלול לגונה-סקה שבקליפורניה. אז איבדה הוייפר את השיא – בהפרש זעיר – למכונית שקצת קשה להגדיר אותה סדרתית: Devon GTX, מכונית ספורט אקזוטית אמריקנית חדשה שעוד אי אפשר לקנות ואשר קיימת כאבטיפוס יחיד. ה-GTX, אגב, משתמשת במנוע V10 של... וייפר.
כך או כך, השיא המפוקפק של ה-GTX כבר אינו רלבנטי, כי אתמול הוא נופץ כדבעי. כריס ווינקלר, מהנדס העובד במחלקת הפיתוח של דודג' ונהג מירוצים פה-ושם בזמנו הפנוי, קבע הקפה של 1:33.915 דקות סביב לגונה סקה, שיפור של למעלה משניה לתוצאה של ה-GTX. אפשר להניח בשקט כי נהג מירוצים מקצועי מהשורה הראשונה יוכל לקצץ עוד מהזמן הזה.

צילום: מנהל
האיש בלבוש המאד-לא-רשמי משמאל הוא לא סתם גרופי שתפס צילום עם כריס ווינקלר אחרי קביעת השיא: מדובר בלא אחר מאשר... נשיא דודג', רלף ג'ילס 
 
באותה הזדמנות התבשרנו על שינויים קלים שעברה גרסת ACR ל-2010. ביניהם: האצה חזקה עוד יותר בזכות שינוי יחס ההעברה של ההילוך החמישי, ומהירות מרבית גבוהה יותר של 325 קמ"ש בזכות שינויים אווירודינמיים (וזה הזמן להזכיר שה-ACR מייצרת כוח הצמדה גדול בהרבה משל וייפר רגילה במהירויות גבוהות, דבר העלול לפגום במהירות המירבית עקב גרימת גרר אווירודינמי גבוה יותר).   

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.