ממש בימים אלה החלה דודג' בייצור דגמי 2008 של הוייפר SRT10, אשר עברה שינוי-מנוע מהותי לשנת הדגם הבאה (והוצגה בתערוכת דטרויט האחרונה). אבל אם אתה מאלו שסתם 600 כ"ס אינם מספיקים להם, הכריזה זה עתה דודג' על גרסה חדשה של הוייפר, קרבית עוד יותר: ACR, ראשי-תיבות של American Club Racing, על בסיס הוייפר קופה. אין זו הפעם הראשונה שדודג' משתמשת בכינוי זה – הוייפר הקודמת זכתה לגרסה בשם זה בשלהי שנות ה-90, ולפני מספר שנים הופיעה גם גרסת ACR של ה... נאון. אבל אנחנו ממש לא רוצים לדבר על זה.
ובכן בתחום המנוע אין שינויים – לא שצריך כאלו, עם V10 בנפח 8.4 ליטרים שגם כך מוציא 600 כ"ס ומעביר אותם דרך תיבה ידנית (אם עוד לא ברור, הוייפר היא מכונית לגברים. כאן לא תמצא פטנטים מודרניים כמו תיבה רובוטית). אבל רכיבי השלדה עברו שדרוג, עם חישוקים קלים שחוסכים כ-25 ק"ג מהמשקל הבלתי-מוקפץ, בלמים מחוזקים, מיתלי קוילאובר מתכווננים מתוצרת KW המאפשרים שינוי גובה ושיכוך, ורכיבי מיתלים מאלומיניום. אותם חישוקים קלים נושאים צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ, למעשה צמיגי מירוץ חוקיים לכביש.
ה-ACR מקבלת ערכה אוירודינמית הכוללת ספליטר קדמי וכנף אחורית מתכווננים, שניהם עשויים קרבון, מסוגלת לייצר כוח הצמדה של כ-450 ק"ג במהירות של 240 קמ"ש. תוספות לספליטר הקדמי המיועדות להתקנה במסלול בלבד משפרות עוד יותר את התכונות האוירודינמיות, עם הפחתה בכוח הגרר יחד עם הגדלה משמעותית כוח ההצמדה מלפנים.ציוד מיותר כמו פנסי-ערפל הוסר מהמכונית, ולמשתמשי הארד-קור יש חבילה אופציונלית הנקראת כך בדיוק – "הארד קור". אבל אנחנו "נקרא לה חבילת "אין": "אין רדיו", "אין שטיח בתא המטען", "אין משאבה לניפוח צמיג", "אין רמקולים בדלתות" – הבנתם את הפרינציפ. הבחירה בחבילה זו חוסכת משהו כמו 18 ק"ג תמימים...
הוייפר ACR תיוצר בעבודת יד, ותגיע לשוק (האמריקני) ברבעון השני של 2008. המחיר? דודג' מספרת רק שיהיה פחות מ-100,000 דולר. סביר, לא?