ז'אן טוד
"ישראל יכולה לארגן מירוץ מכוניות בינלאומי". כך אמר היום (רביעי) ז'אן טוד, נשיא הפדרציה המוטורית הבין לאומית (FIA), בעת ביקורו בארץ כאורח מיוחד של מועדון הרכב הישראלי מ.מ.סי. "אני אראה בחיוב קיום מירוץ ראלי בישראל, או ראלי שמחבר בין ישראל לשכנותיה. אני חושב שתשתית הכבישים והדרכים מאוד מעניינת ומתאימה לאירוע כזה. אתם צריכים רצון חזק מהמדינה שלכם ואנחנו נתמוך במ.מ.ס.י כדי שהם יחד עם הממשלה ידחפו ליצור אירוע בינלאומי".
טוד, שמונה לנשיא ה-FIA לפני כחצי שנה נחשב לאחת הדמויות הבולטות ביותר בתחום הספורט המוטורי וזכה לפרסום גדול בעקבות הצלחותיו הגדולות בזירת המירוצים. האיש שהחל את דרכו כנווט במירוצי הראלי, הקים את קבוצת הספורט של פיג'ו וזכה עימה בהצלחות גדולות בראלי ולאחר מכן בלה-מאן. לעיקר פרסומו זכה כאשר עבר לפרארי ב-1993 ושיקם את קבוצת המירוצים שלה. הוא הביא אליה את רוס בראון, רורי ביירן וכמובן את מיכאל שומאכר שזכה במדים האדומים ב-5 אליפויות עולם. בתקופת טוד רשמה פרארי 6 אליפויות עולם לנהגים ו-7 ליצרנים. בין 2006 לאמצע 2008 כיהן טוד כיושב ראש חברת פרארי, והוא המשיך לפעול בה עד תחילת 2009.

טוד הוסיף שברמה הלאומית הוא מאמין בקארטינג כדרך הנכונה לצעדים הראשונים בבניית ספורט-מוטורי. "זו פלטפורמה טובה לנהגים צעירים אשר פותחת אפשרויות רבות – תלוי כמה רוצים להשקיע. זה כמו תפריט במסעדה, יש אליפויות טורינג, קארטינג, פורמולה ועוד. אם אני הייתי מול התפריט הייתי בוחר בקארטינג כדי להתחיל, אתר או מסלול שיכול לשמש ללימוד וחינוך הנהגים וגם לתחרויות, ומירוצי ראלי בהמשך".

טוד גם התייחס לעונת 2010 בפורמולה 1 וסיפר שהוא חושש שהאיסור על התדלוק עליו הוחלט פגע באופי המירוצים ובתחרות. הוא גם חושב שהאיסור הכל כך מוחלט על מבחנים היה מוגזם וצריך למצוא דרך אמצע. כמובן שאחת השאלות הבוערות למי שהיה "הבוס" של שומאכר כל כך הרבה שנים הייתה האם הוא חושב שחזרתו לזירה הייתה שגיאה?
"אין כאן נכון או לא. זו החלטה שלו. הוא כבר בן 41, הוא אגדה, הוא זכה ב-7 אליפויות עולם אז הוא יודע מה הוא עושה. הוא (שומאכר א.ש) היה תחרותי מייד, אבל אנחנו יודעים שבכל אליפות אתה קשור לקבוצה ולמכונית וכרגע זו לא המכונית הטובה ביותר בסביבה. שומאכר לא יכול לבצע ניסים אבל כשהזמן יגיע הוא יוכל גם לנצח מירוצים".

ראיון מלא עם הדמות האגדית נפרסם בגליון הקרוב של מגזין אוטו.