זוכרים את הימים הלא-ממש-רחוקים בהם הקרבות בין סובארו למיצובישי, וספציפית בין אימפרזה STI ולאנסר איוו, הניבו גרסאות מיוחדות בזו אחר זו בקצב מסחרר, במיוחד בבריטניה? ובכן מאז הועם איכשהו זוהרן של רפליקות-הראלי הללו והן נדחקו קצת הצידה, הרחק מאור הזרקורים. במקביל גם נרגע המרדף המטורף אחר עוד ועוד כוחות-סוס. אבל שיתוף פעולה חדש עומד, כך נראה, להצית שוב את האש: פרוייקט משותף בין שלוחת סובארו הבריטית (איך לא) ליצרנית המנועים המיתולוגית קוזוורת', אשר יהפוך את האימפרזה STI לטיל בליסטי. בינתיים קיבלנו רק כמה תמונות-טיזר כך שאנו לא ממש יכולים להראות לכם את המכונית עצמה, אבל נתוני הביצועים בהחלט מענינים. הכינוי הרשמי של המכונית, "קוזוורת' אימפרזה STI CS400", מספק רמז ברור: ההספק אכן קופץ מ-300 כ"ס (מכובדים לכשעצמם) ל-400, וזה מספיק כדי להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות. יש מעט מאד מכוניות שמסוגלות להראות נתונים טובים יותר.
פרט לכך הפרטים הטכניים דלילים ביותר. אנו יודעים לספר כי הקוזוורת'-אימפרזה מצויידת בבלמים יעודיים שפותחו על-ידי AP, במיתלים משופרים, ועיצוב פנים וחוץ שלא ישאיר ספק לגבי היות האימפרזה הזו שונה מכל האחרות. רק 75 מכוניות כאלו ייוצרו, ורק לקראת תחילת השיווק ביוני נדע מהו תג המחיר.
הקוזוורת'-אימפרזה מצטרפת, כאמור, לשורה ארוכה של גרסאות אימפרזה מיוחדות שקדמו לה, חלקן פרי יוזמה מקורית של הבריטים וחלקן רשמיות של היצרן, ישירות מחטיבת STI. דוגמה לאחת מאלו, ואולי המיוחדת מכולן, היא ה-22B שהופיעה ב-1998. היא צוידה במנוע מחוזק שהפיק 350 כ"ס (לעומת 280 כ"ס ב-STI הרגילה דאז). כל סדרת הייצור של 399 המכוניות הללו שיועדה לשוק היפני המקומי נחטפה בתוך 48 שעות (ויש הטוענים 30 דקות!) מרגע שפנקסי ההזמנות נפתחו...